Райони Києва планують прирівняти до районів в областях / фото УНІАН

Нова редакція закону про столицю, яка пропонується для затвердження Верховній Раді, передбачає утворення на території Києва районів як адміністративно-територіальних одиниць у системі адміністративно-територіального устрою України.

Про це йдеться у положеннях законопроекту № 2143 "Про внесення змін до закону України «Про столицю України – місто-герой Київ", опублікованого на сайті парламенту.

Так, особливістю здійснення місцевого самоврядування у Києві є розподіл повноважень між Київською міською радою та районними ради.

Відео дня

Читайте такожВибори мера Києва та Київради можуть пройти 8 грудня - законопроект

Відповідно до нинішньої редакції закону, систему адміністративно-територіального устрою Києва складають райони в місті. Законопроект пропонує утворення на території міста районів, які є адміністративно-територіальними одиницями, що входять до системи адміністративно-територіального устрою України. Межі районів у Києві затверджуються Кабінетом міністрів за пропозиціями Київради, погодженими з районними в місті Києві радами. Передбачено, що межі столиці і перелік районів встановлюються також парламентом за поданням уряду за пропозицією Київради.

Планується, що виконавчі органи Київської міської та районних у місті Києві рад матимуть власні виконавчі органи, утворені відповідно Київрадою, райрадами, та підзвітні і підконтрольні відповідним радам.

Нова норма, яка пропонується законопроектом, - це те, що акти органів і посадових осіб місцевого самоврядування Києва та районів у місті Києві набувають чинності в термін, "визначений такими актами, але не раніше часу, визначеного для їхнього опротестування головою Київської міської державної адміністрації".

Читайте такожУ "Слузі народу" допускають ліквідацію посади голови КМДА та інших держадміністрацій

Законопроектом виписані повноваження районних рад та Київради.

Так, до компетенції районних у місті Києві рад належить вирішення питань: загальної середньої освіти, дошкільної освіти, позашкільної освіти; охорони здоров'я - первинної та профілактичної медико-санітарної допомоги, стоматологічної допомоги; культури, закладів культури, крім тих, що віднесені до загальноміського рівня, культурні та мистецькі програми; молодіжних програм, спортивних споруд загального користування, підтримки програм туризму і фізичної культури; соціальної допомоги - територіальних центрів соціального обслуговування населення; містобудування та архітектури: контролю за дотриманням правил забудови; надання пропозицій до Генерального плану міста; затвердження детальних планів забудови, крім тих, де планується спорудження об’єктів публічного призначення загальноміського значення; встановлення єдиних умов та обмежень забудови земельних ділянок; контролю у сфері експлуатації житла; озеленення та благоустрою території, організації місць відпочинку; ремонту та утримання міждворових заїздів;

- організації паркування транспортних засобів; організації торгівлі на ринках; управління комунальним майном, в т.ч. щодо надання в оренду відповідного комунального майна.

Читайте такожКабмін направив до Офісу подання про звільнення Кличка – прем’єр

Також до компетенції районних в місті Києві рад належить вирішення додаткових питань, визначених Київрадою, із забезпеченням достатніх фінансових ресурсів.

Районні ради в межах своєї компетенції приймають акти індивідуальної дії. Вони здійснюють управління комунальним майном територіальної громади Києва, переданого їй рішенням Київради.

До компетенції Київської міської ради належить вирішення питань: освіти - шкіл-інтернатів широкого профілю, шкіл-інтернатів спеціального профілю, професійно-технічної освіти; охорони здоров'я - стаціонарної медичної допомоги, швидкої медичної допомоги, спеціалізованої стоматологічної допомоги, спеціалізованої медичної допомоги; спорту - дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл; соціальної допомоги - будинків-інтернатів для осіб похилого віку, участі в програмі забезпечення доступним житлом та програмі забезпечення соціальним житлом; місцевої пожежної охорони; землеустрою - вирішення питань землевідведення, ведення земельно-кадастрової документації, надання пропозицій Київській міській державній адміністрації щодо змін цільового призначення земель; архітектури та містобудування: затвердження генерального плану Києва, встановлення правил забудови; культури: театрів, музейної справи, охорони культурної спадщини; культурних заходів; соціально економічного розвитку - планування та інвестиційного розвитку міста, реалізації програм міжмуніципального і регіонального співробітництва та заходів з просторового планування територій; організації міського громадського транспорту; ведення міського архіву; будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг місцевого значення, вулиць, площ (крім ремонту та утримання міждворових заїздів), організації дорожнього руху на них; охорони навколишнього середовища, екологічних програм; утримання кладовищ; організації надання комунальних послуг – водопостачання, водовідведення, теплопостачання, утилізації відходів.

Читайте такожУ "Слузі народу" ініціюватимуть дострокові вибори у столиці – як мера, так і Київради

Київрада також вирішує інші питання, віднесені законодавством до повноважень міських рад, вона в межах своєї компетенції приймає акти нормативного характеру та акти індивідуальної дії.

Законопроектом визначено, що секретар Київради обирається радою таємним голосуванням на строк повноважень ради.

Голова районної у місті Києві ради обирається відповідною радою на строк повноважень ради таємним голосуванням більшістю депутатів від загального складу ради.

Голова виконавчого комітету райради обирається відповідною радою на строк повноважень ради за пропозицією голови районної ради більшістю депутатів.

У проекті закону також сказано, що загальний склад місцевої ради при чисельності виборців понад 1 млн - 84 депутати, тоді як норма "при чисельності понад 2 млн виборців - 120 депутатів" прибирається.

Читайте такожКличко назвав "антиконституційною" спробу звільнити його з посади голови КМДА

Водночас законопроектом встановлюється, що Київ є адміністративним центром Київської області та місцем "розташування відповідних органів виконавчої влади і місцевого самоврядування". При цьому столичний статус Києва покладає на органи місцевого самоврядування та органи виконавчої влади "додаткові права й обов'язки, передбачені законодавством".

Проектом закону визначено, що місцеве самоврядування в Києві здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті Києві ради та їхні виконавчі органи.

Водночас вказано, що "виконавчу владу у місті Києві здійснює Київська міська державна адміністрація". "Особливістю виконавчої влади у місті Києві є виконання Київською міською державною адміністрацією контрольно-наглядових та координаційних функцій", йдеться у законопроекті.

Передбачено, що КМДА виконуватиме повноваження відповідно до закону про місцеві державні адміністрації та інші закони, крім галузевих повноважень, які відносяться до компетенції органів місцевого самоврядування.

Читайте такожЗеленський розглядає кілька кандидатур на посаду голови КМДА

Так, до компетенції Київської міської державної адміністрації належить: здійснення контролю за додержанням посадовими особами та органами місцевого самоврядування міста Києва Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів України; прийняття рішень щодо об’єктів державної власності, що знаходяться у сфері її управління; координація діяльності територіальних органів центральних органів виконавчої влади; забезпечення реалізації державних програм на території міста Києва.

Як повідомляв УНІАН, у проекті закону № 2143 від 13 вересня "Про внесення змін до закону України «Про столицю України – місто-герой Київ", опублікованому на сайті парламенту, визначені повноваження Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації. У законопроекті сказано, що мер Києва обирається через прямі вибори. "Якщо за результатами першого туру голосування жоден з кандидатів на посаду Київського міського голови не набрав більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні, для визначення переможця проводиться другий тур голосування", - йдеться у документі.

Також у законопроекті йдеться про те, що Київську міськдержадміністрацію очолює голова, який призначається на посаду та звільняється з посади президентом України за поданням уряду. Посада голови КМДА є несумісною з будь-якою іншою посадою, вказується у проекті закону.