Рада ухвалила законопроект про розвідку / фото facebook.com/pressjfo.news

Верховна Рада ухвалила в першому читанні проект закону «Про розвідку» (реєстраційний номер 2412-д).

Як передає кореспондент УНІАН, за це рішення проголосували 233 народних депутати України.

Законопроектом визначено основні завдання розвідки: своєчасне забезпечення споживачів розвідувальною інформацією; сприяння реалізації національних інтересів України; протидія зовнішнім загрозам національній безпеці України у визначених законом сферах.

Відео дня

Згідно із законопроектом, розвідувальними органами є: Служба зовнішньої розвідки України; розвідувальний орган Міністерства оборони; розвідувальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону.

Законопроектом забороняється здійснення розвідувальної діяльності іншими державними органами, військовими формуваннями, підприємствами, установами, організаціями будь-якої форми власності або фізичними особами.

Читайте такожРосійське окупаційне командування на Донбасі з початку року активізувало призовну кампанію – розвідка

Розвідувальні органи є юридичними особами, положення про розвідувальний орган затверджує президент України.

Відповідно до законопроекту, організаційну структуру розвідувального органу визначає президент України, а загальна чисельність Служби зовнішньої розвідки України визначається законом.

В законопроекті визначено, що Служба зовнішньої розвідки здійснює розвідувальну діяльність у зовнішньополітичній, економічній, військово-технічній, науково-технічній, інформаційній, екологічній сферах, сфері кібербезпеки.

Законопроектом передбачено, що суб’єктами системи воєнної розвідки є:

розвідувальний орган Міноборони, який є головним органом управління в системі воєнної розвідки; органи військового управління розвідки і військові частини розвідки Збройних Сил України, які в межах визначених законодавством повноважень здійснюють діяльність із метою розвідувального забезпечення застосування ЗСУ; Сили спеціальних операцій ЗСУ, які в межах визначених законодавством повноважень здійснюють спеціальну розвідку в інтересах підготовки та проведення операцій військ (сил) оборони та спеціальних операцій; підрозділи розвідки органів військового управління та військових частин Національної гвардії, що в межах визначених законодавством повноважень здійснюють діяльність із метою розвідувального забезпечення застосування Національної гвардії.

Читайте такожНа Донбасі місцеві бойовики посварились з найманцями РФ і спалили будинок – розвідка

Законом передбачено, що загальне керівництво розвідувальними органами здійснює президент України. Безпосереднє керівництво розвідувальними органами здійснюють їх керівники, які призначаються на посаду і звільняються з посади президентом України.

Законопроектом передбачено, що розгляд клопотання про надання дозволу на проведення розвідувальних заходів та постановлення ухвали про надання дозволу на проведення розвідувального заходу або про відмову в наданні дозволу здійснюється уповноваженим суддею невідкладно, але не пізніше дванадцяти годин з моменту його отримання, за участю особи, яка внесла клопотання, та/або інших уповноважених керівником розвідувального органу осіб. Строк дії ухвали про надання дозволу на проведення розвідувального заходу не може перевищувати шести місяців.

Законопроектом передбачено, що розвідувальні органи можуть залучати повнолітніх, дієздатних осіб до конфіденційного співробітництва на добровільній основі, в порядку та на умовах, визначених актами цих органів.

Відомості, які стали відомі особі, залученій до конфіденційного співробітництва в результаті такого співробітництва, не можуть бути розголошені без дозволу розвідувального органу.

Передбачається, що розвідувальні органи можуть використовувати співробітників під прикриттям. Співробітники під прикриттям можуть призначатися на посади в державних органах, органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, на підприємствах, в установах і організаціях будь-якої форми власності, структурах прикриття (посади прикриття). Співробітники під прикриттям та особи, залучені до конфіденційного співробітництва, для виконання спеціальних завдань, пов’язаних із здійсненням функцій розвідувальних органів, можуть перебувати у складі терористичних чи інших злочинних організацій, транснаціональних організованих злочинних груп, інших організацій, що створюють зовнішні загрози національній безпеці України.

В законопроекті передбачається, що у разі затримання, арешту або засудження співробітника кадрового складу за кордоном або на тимчасово окупованих територіях України у зв’язку з виконанням ним посадових (службових) обов’язків держава вживає всіх можливих заходів для його звільнення.

Законопроектом визначені особливості здійснення громадського та судового контролю за суб’єктами розвідувального співтовариства.