Якщо правки в закон будуть прийняті, під заборону потрапить вся реклама тютюну і алкоголю в інтернеті / фото - ua.depositphotos.com

Правки до законопроекту 4212 про демонстрацію тютюнових виробів та алкоголю радикально уріжуть доходи ЗМІ від реклами.

Такий прогноз дав генеральний директор Всеукраїнської рекламної коаліції Максим Лазебник у своїй колонці для видання НВ.

"Дві найяскравіші заборони, що з’явилися в процесі підготовки, звучать так: не можна показувати де завгодно — на телебаченні, в кінотеатрах або в інтернеті — фільми або інші відеоролики, де наявне зображення тютюнової продукції. І не можна розміщувати в інтернеті будь-яку інформацію, яка може сприяти продажу тютюнової продукції й алкогольних напоїв. Нікому не можна, не тільки виробникам — звідси і приклад з вашим особистим інстаграмом", - зазначив він.

Відео дня

Лазебник зазначає, що медіа можуть бути незалежними лише в одному випадку — коли вони заробляють гроші легально, чесними шляхами.

Джерел такого чесного заробітку у ЗМІ тільки два: читачі та рекламодавці. Читачі в Україні, як добре відомо, не звикли платити за контент — особливо онлайн. А рекламний ринок занадто малий, щоб забезпечувати безбідне існування десятків різноманітних медіа

- констатує експерт, уточнюючи, що обсяг всього українського рекламного ринку в минулому році становив всього $875 млн. Цей показник у вісім разів менше обсягу російського рекламного ринку.

Якщо правки в закон будуть прийняті, під заборону потрапить вся реклама тютюну і алкоголю в Інтернеті, і рекламний ринок втратить 10-15% доходів, уточнює Лазебник.

"На тлі кризового 2020-го удар може стати особливо болючим. Ба більше — законопроєкт передбачає негайне набуття чинності всіма зазначеними обмеженнями. Ніякого періоду адаптації не передбачається. Просто в один день частина контрактів перетворяться на гарбуз, залишивши зяючі дірки в бюджетах ЗМІ. Хто і що заповнить ці діри — залишається тільки здогадуватися. Або запитати у депутатів", - резюмує експерт.

Нагадаємо, правки в законопроект про рекламу передбачають:

  • Заборону на будь-яку згадку про алкоголь і тютюнову продукцію в мережі;
  • Заборону для виробників на поштову та sms-розсилку про свою продукцію;
  • Тютюновим компаніям заборонять співпрацювати з громадськими організаціями і ставати спонсорами будь-яких заходів;
  • Також тютюнові компанії не зможуть проводити благодійні акції;
  • Заборону на контракти з ресторанами, барами, торговими мережами, ЗМІ;
  • Спонсорування теле - і радіо-передач;
  • Заборону видимого розміщення тютюнових виробів у місцях роздрібної торгівлі.

Всього таких правок пропонується близько трьохсот.