Вчені створили новий тип таблеток / УНІАН

В науковому журналі Nano Letters опублікована стаття, в якій пропонується використовувати таблетки з подобою «реактивного двигуна» для ефективної доставки ліків до хворих тканин та органів.

Читайте такожСупрун пояснила, чим не слід запивати ліки

Про це повідомляє Naked Science. Зазначається, що не усі ліки можна проковтнути – чимало препаратів таким чином не зможуть надійти до хворої тканини, або просто переваряться в шлунково-кишковому тракті.

Часто доводиться приймати ліки в надмірній кількості, і лише невелика їх частина потрапляє до місця призначення. Деякі токсичні та завдають серйозної шкоди здоровим тканинам. Подібні проблеми змушують медиків використовувати інші засоби, в тому числі уколи. У свою чергу, науковці працюють над технологіями адресної доставки ліків.

Так, дослідники Джозеф Ван (Joseph Wang), Лянфан Чжан (Liangfang Zhang) та їх колеги з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго опублікували дослідження, в якому запропонували використовувати для доставки таблетки з вбудованим «реактивним двигуном».

Запропонований «двигун» позбавлений механічних компонентів. У заглиблення пігулки просто поміщають наночастки діоксиду титану і магнію. Взаємодіючи з водою, вони створюють реактивний струмінь, що штовхає таблетку вперед. Таблетка з діючою речовиною і "двигуном" покривається клітинною мембраною для захисту від шлункового соку.

Експерименти з лабораторними тваринами підтвердили, що така «реактивна таблетка» дійсно працює і доставляє препарат безпосередньо в кишечник.

Раніше дослідники з Единбурзького університету вивели курей, яйця яких містять два види людських білків, здатних протидіяти артриту та деяких видів ракових захворювань.