NASA/REUTERS

Вчені стверджують, що знайшли велику кількість доказів того, що велетенська планета кружляє на околицях Сонячної системи. І якщо вона існує, вони зможуть виявити її впродовж наступних 10 років.

Дослідники з Каліфорнійського інституту технології Майк Браун і Костянтин Батигін вперше заговорили про існування дев’ятої планети три роки тому. Вони помітили, що космічне каміння в Поясі Койпера – частині Сонячної системи за Нептуном – рухалися по дуже незвичній орбіті. І логічним поясненням цього було б існування там масивної планети, гравітація якої затягувала б ці об’єкти на ці дивні орбіти, пише Newsweek.

Читайте такожАстрономи виявили новий найвіддаленіший об’єкт Сонячної системи

З тих пір дослідники по всьому світі шукають планету і висувають гіпотези щодо її розмірів, орбіти і походження. Дехто пропонував й альтернативні пояснення, допускаючи, що дивні орбіти можуть бути спричиненими великим кільцем крижаних тіл, яке може створити необхідний гравітаційний вплив.

У двох дослідженнях Браун і Батигін навели нові докази на підтримку теорії про існування дев’ятої планети. В одній з них вчені перевірили, чи дивна орбіта тіл в Поясі Койпера може бути так званим «упередженням», тобто продиктованим випадковим спостереженням їхнього руху під певним кутом, яке не відображає дійсності. Вони розрахували, що вірогідність такого помилкового спостереження дорівнює одному шансу до п’ятисот.

В іншому дослідженні вчені використати нові комп’ютерні моделі, щоб розглянути еволюцію далеких країв Сонячної системи, щоб вирахувати гіпотетичні фізичні можливості дев’ятої планети. Експеримент показав, що планета менша і ближча до Сонця, ніж вважалося до цього часу. Поширене припущення диктувало, що дев’ята планета має в 10 раз більшу масу, ніж Земля. Але Брун і Батигін виявили, що, швидше за все, вона лише в п’ять разів масивніша. Також вчені розрахували, що невідома планета вірогідно розміщена на відстані 400 астрономічних одиниць від Сонця, що дорівнює 37 мільярдам миль.