Космічні археологи хочуть дослідити місце висадки "Аполлона-17" / NASA, Charles M. Duke Jr.

П’ять всюдиходів, чотири невеликих «Ровера», шість прапорів США, два м'ячі для гольфа – і все це лише дрібна частка з того, що людство лишило на Місяці. Коли минулого тижня ізраїльський зонд Berescheet розбився під час посадки, до рукотворного сміття на сусідньому космічному тілі додалося ще 600 кілограмів брухту.

Про це пише Die Zeit, додаючи, що уламки ізраїльського апарата «складуть компанію» відпрацьованим ступеням ракет, штучним супутникам, які впали на Місяць, і старим посадковим ступеням пілотованих кораблів. Всього на Місяці лежить близько 200 тонн штучних об’єктів із Землі.

Читайте такожУ NASA планують висадити людей на Місяці до 2028 року

Відео дня

«Ніхто на Місяці сміття не вивозить. А природні процеси протікають там значно повільніше, ніж на Землі. Зрештою, через відсутність атмосфери там немає ні опадів, ні вітру. Навіть славнозвісний відбиток черевика, який 21 червня 1969 року лишив астронавт Ніл Армстронг, ставши першою людиною на Місяці, вірогідно, значною мірою зберігся і до сьогодні», - йдеться в статті.

Який вигляд мають людські артефакти на природному супутнику і як на них вплинули космічне і сонячне випромінювання, збирається дослідити німецький стартап PTScientists. Компанія збирається запустити на Місяць два невеликих місяцеходи. Космічна археологічна місія буде коштувати 100 мільйонів євро. І PTScientists ще не зібрали всю суму. Однак, її підтримують великі спонсори, такі як Audi, Vodafone і Європейська космічна агенція.

Читайте такожВ космосі захисна складова ДНК старіє швидше

Запуск запланований на наступний рік. Мета місії – дослідити місце висадки корабля «Аполлон-17» на окраїні Моря Ясності на північному боці Місяця. Там лишилася нижня частина посадкового модуля, місяцехід, невелика дослідницька станція, американський прапор і понад 34 кілометри слідів від ніг астронавтів і шин місяцеходів.

«Ми будемо буде обережно стежити за тим, щоб не порушити історичне місце», - пообіцяв засновник компанії Роберт Беме.