Наслідки ядерних випробувань в часи Холодної війни досі відчутні в океані / фото flickr.com/97049488@N05

Вчені виявили, що радіоактивний вуглець, який потрапив у довкілля через випробування ядерних бомб в 50-60 роках минулого століття, досяг найглибших частин світового океану. Зокрема, його виявили на дні Маріанського жолоба.

Як пише Newsweek, вчені проаналізували крихітних ракоподібних істот, які живуть на глибині шести кілометрів. В м'язових тканинах цих організмів вони виявили радіоактивний вуглець. І це був дуже неочікуваний результат.

Читайте такожЗемля пережила потужний удар радіації з Сонця 2 тисячі років тому

Команда вчених на чолі з геохіміком з Китайської академії наук Нінг Вангом вивчали бокоплавів з розломів на дні найбільш глибоких і невивчених місць на Землі. Від початку вчені хотіли дослідити джерело органічної матерії, яка підтримує їхню життєдіяльність на такій глибині. Це було потрібно, щоб зрозуміти, як морські жителі адаптувалися до жорстких умов.

Випробування ядерних бомб подвоїли кількість ізотопів вуглецю-14 у атмосфері. Зазвичай радіоактивний вид вуглецю, який виникає, коли азот у атмосфері взаємодії з космічним випромінюванням.