Таку думку висловив голова Координаційної ради Асоціації лідерів освіти України Віктор Громовий, коментуючи результати щорічного загальнонаціонального рейтингу ВНЗ «Компас», який заснований на оцінці якості освіти з боку випускників і потенційних роботодавців.

«У радянські часи профорієнтація базувалася на тому, що людина отримує у вузі знання, які дозволять працювати в одній професії на одному робочому місці. А сьогодні вже є розуміння того, що змінювати професію доведеться кілька разів протягом життя. Адже вже завтра можуть з'явитися нові професії. Приміром, хто 10 років тому чув про таку професію, як модератор соціальних мереж? А сьогодні ця професія дуже затребувана і фінансово вигідна. Однак навряд чи її зараз вчать в українських вишах, навіть в університетах верхній частині рейтингу людині доводиться самостійно її освоювати », - повідомив Віктор Громовий.

Експерт також зазначив, що паралельно зі стрімкою динамікою змін життя переосмислюється і роль навчального закладу.

Відео дня

«Головне - щоб у вузі людині прищепили бажання навчатися протягом усього життя, сформували систему мотивації поглиблювати свою кваліфікацію через різні форми навчання. Сьогодні зникає поняття периферійного вузу. Випускник навіть невеликого, провінційного університету має такі ж можливості домогтися успіху, що і володар диплома столичного університету. Важливо тільки вчасно отримати правильну установку - знання для успіху, а не один лише диплом. Тому що для роботодавця не диплом є мірилом кваліфікації, а лише дієві навички фахівця. І ми вже сьогодні є свідками того, як великі компанії інвестують у навчання своїх майбутніх працівників, створюють системи внутрішньокорпоративного навчання. Такі інвестиції виправдані, адже бізнесу потрібен власний кадровий резерв », - заявив Громової.

Нагадаємо, сьогодні компанія СКМ (акціонер - Рінат Ахметов) оприлюднила новий загальнонаціональний рейтинг вузів «Компас-2013», складений в рамках програми «Сучасна освіта». Якість, практичну цінність і відповідність знань, одержуваних у 239 українських вузах, вимогам реального сектора економіки оцінювали випускники, роботодавці та експерти. Київський політехнічний інститут очолив рейтинг з результатом 98,2 бала. Друге місце посів Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (65,4 бала). Третє - Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (50,2 бала). На верхніх позиціях рейтингу опинилися також Національний університет «Львівська політехніка» та Донецький національний технічний університет.