Світову галузь авіації продовжує лихоманити через коронавірус / Ілюстрація REUTERS

Небезпечний коронавірус з Китаю може завдати авіаперевізникам по всьому світу від 63 млрд дол. до 113 млрд дол. збитків в 2020 році.

Читайте такожЕксперти розповіли, як авіакомпанії прибирають і дезінфікують літаки

Зазначимо, це істотно більше, ніж за попередніми оцінками Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA) від 20 лютого 2020 року, коли головний галузевий орган світу підрахував, що смертельний коронавірус обійдеться авіаперевізникам у 29,3 млрд дол. з точки зору втраченого доходу.

Відео дня

Зазначається, що попередні оцінки ґрунтувалися на сценарії, згідно з яким вплив коронавіруса буде «в значній мірі обмежений ринками, пов'язаними з Китаєм». Однак тепер вірус поширився на 80 країн світу, і його вплив вже відчувається в інших країнах.

В оновленому аналізі, опублікованому 5 березня 2020 року, IATA заявила, що в даний час існує два можливих сценарії: обмежене поширення (limited spread) і широке поширення (extensive spread).

Зокрема, перший сценарій включає ринки з більш ніж 100 підтвердженими випадками COVID-19 (станом на 2 березня), що переживають різкий спад, за яким слідуватиме V-подібний профіль відновлення. Він також оцінює падіння споживчої довіри на інших ринках (Північна Америка, Азіатсько-Тихоокеанський регіон, Європа). Ринки, що враховуються в цьому сценарії та їхнє очікуване падіння числа пасажирів, викликане COVID-19, наступні: Китай (-23%), Японія (-12%), Сінгапур (-10%), Південна Корея (-14%), Італія (-24%), Франція (-10%), Німеччина (-10%) та Іран (-16%). Крім того, в Азії (за винятком Китаю, Японії, Сінгапуру та Південної Кореї) очікується падіння попиту на 11%. У Європі (крім Італії, Франції і Німеччини) попит знизиться на 7%, а на Близькому Сході (крім Ірану) - на 7%. У глобальному масштабі це падіння попиту призведе до втрати 11% світових доходів від пасажирських перевезень, що становить 63 млрд дол. З цієї суми на частку Китаю припало б близько 22 млрд дол. Ринки, пов'язані з Азією (включаючи Китай), складуть 47 млрд. дол. з цієї суми.

За другим сценарієм застосовується аналогічна методологія, але для всіх ринків, на яких наразі є 10 або більше підтверджених випадків COVID-19 (станом на 2 березня). У результаті авіакомпанії втратили б 19% світових доходів від пасажирських перевезень, що становить 113 мільярдів доларів. З фінансової точки зору це приблизно дорівнювало б тому, що зазнала галузь у період світової фінансової кризи 2009 року.

Підписуйтесь також на Телеграм-канал УНІАН.Туризм.