
Єдиний російський авіаносець "Адмірал Кузнєцов", якому вже під 40 років, може більше ніколи не вийти в море. Якщо це станеться, посиплеться вся морська доктрина Росії.
Таку думку висловив в етері телеканалу "Ми – Україна" капітан 1 рангу запасу, заступник начальника штабу ВМС в 2004-2020 роках Андрій Риженко. Він нагадав, що сім років тому "Адмірал Кузнєцов" став на ремонт і часткову модернізацію. Там судно спіткали різні негаразди.
"Були і пожежі на борту, коли загинули люди. Були серйозні корупційні пригоди, повʼязані з російським ВПК", – розповів Риженко.
До того ж, у росіян не так багато палубних літаків Су-33, а пілоти потребують спеціальної підготовки. Для відновлення польотів на палубу, потрібен щонайменше рік. За час, поки авіаносець перебуває на ремонті, багато пілотів цих літаків пішли на пенсію.
"Ну і сам корабель – йому вже фактично під 40 років. Належного технічного обслуговування в нього ніколи не було. Тому його доля дуже туманна – цілком можливо, що він дійсно в море не вийде. Якщо в море не вийде – ця вся доктрина морська російська посиплеться разом із можливою втратою двох баз в Сирії – в Тартусі та Хмеймімі", – резюмував Риженко.
Авіаносець "Адмірал Кузнєцов": основне
Єдиний російський авіаносець "Адмірал Кузнєцов" давно є символом технічних несправностей і невдач. Ще в 2016 році, коли корабель відправили до берегів Сирії, щоб показати міць РФ, Росію спіткало велике приниження. Проходячи через Ла-Манш судно сильно диміло. Крім того, було втрачено два літаки – вони буквально скочувалися в море через несправність тросів.
Аби бодай якось виправдати численні провали, в РФ завели корабель на ремонт і оголосили, що проведуть часткову модернізацію. Проте судно стало "ганьбою для претензій Росії на статус великої держави", вважає позаштатний науковий співробітник організації Defense Priorities та професор міжнародних відносин і політичної теорії в коледжі Макалестера в Сент-Полі Ендрю Лейтем.