
Очільник Tesla і SpaceX Ілон Маск отримає посаду в новоствореному Департаменті ефективності державного управління США при майбутній адміністрації президента Дональда Трампа. Підприємець уже звернув увагу на винищувач F-35, вважаючи його надто дорогим і недостатньо ефективним, що призвело до відновлення дебатів про необхідність таких літаків, повідомляє Financial Times.
У виданні зазначили, що Маск є прихильником автономних технологій. Останні кілька тижнів він висміював у соцмережі літаки, побудовані компанією Lockheed Martin.
Коментарі підприємця підлили масла у вогонь дискусії, яка охопила оборонну промисловість США. Ба більше, Маск вважає, що замість дорогих винищувачів варто зосередитися на безпілотниках.
"Подібно до того, як на зміну мейнфреймам прийшли персональні комп'ютери і смартфони, чи будуть ці великі пілотовані платформи так само актуальні зараз, коли у нас є інші системи, безпілотні та витратні", - сказав журналістам глава американської компанії Auterion, яка розробляє програмне забезпечення для дронів, Лоренц Маєр.
Він підкреслив, що зараз рано повністю відмовлятися від винищувачів з екіпажем. Проте Маєр наполягає на тому, що вже зараз потрібно визначити їхню роль у майбутньому.
У виданні нагадали, що у ВПС США раніше цього місяця оголосили, що відкладають ухвалення рішення про те, яка компанія будуватиме новий винищувач у рамках програми Next Generation Air Dominance. З цього виходить, що долю проекту визначить майбутня адміністрація Трампа.
Багато експертів вважають, що F-35 може стати останнім пілотованим винищувачем, поділилися журналісти. Водночас уряди західних країн розглядають плани зі створення наступного покоління винищувачів.
Однією з таких програм є Global Combat Air Programme між Великою Британією, Італією та Японією. Крім цього, можливість створення нового покоління винищувачів розглядають у Франції, Німеччині та Іспанії в рамках програми Future Combat Air System. Передбачається, що центральний винищувач пілотуватиметься в оточенні безпілотників.
"Основний стан справ такий, що в рамках програм досі тією чи іншою мірою обговорюється питання про те, чи буде центральний винищувач пілотованим чи ні. Пізніший запуск програми означатиме більший потенціал прогресу для автономних технологій", - розповів журналістам старший науковий співробітник Королівського інституту об'єднаних служб Джастін Бронк.
Згідно з програмою Global Combat Air Programme, прийняти на озброєння винищувач наступного покоління планують до 2035 року. Багато експертів упевнені, що в кінцевому підсумку він буде пілотованим.
Виконавчий директор Airbus Defence & Space Майкл Шельхорн заявляв, що з огляду на тривалі строки і поточну геополітичну напруженість найкращим рішенням стане прискорення розроблення автономних систем, підкреслили у виданні.
Незважаючи на те, що дорогі пілотовані винищувачі часто піддаються критиці останнім часом, експерти впевнені, що від них не відмовляться найближчими роками, зазначили журналісти. Це зашкодить не тільки військовим, а й виробникам.
"Багато чого з того, що роблять і використовують винищувачі, залежить від присутності в них пілота, який виносить рішення і забезпечує впевненість", - пояснив Джастін Бронк.
Директор відділу перспективних концепцій та оцінки можливостей Інституту аерокосмічних досліджень імені Мітчелла Марк Ганзінгер вважає, що штучний інтелект може допомогти в розвитку військових технологій, але він не замінить того, що привносять у бій люди, зазначили у виданні.
Винищувач F-35 - останні новини
Раніше в Business Insider з'ясували, наскільки ефективний винищувач F-35. F-35 часто критикували через його дорожнечу, але перемога над іранським ППО довела його ефективність, вважають експерти.
Крім того, Міністерство оборони Нідерландів повідомило на початку грудня, що винищувачі F-35 перехопили над Балтійським морем три літаки РФ. Ідеться про операції QRA, які проводять у разі наближення до повітряного простору літаків, які не ідентифікують себе.