Ілюстрація / REUTERS

Звіт Комітету з питань розвідки, підготовлений для Сенату, представляє найбільш глибокий аналіз кампанії з дезінформації, яку Росія розгорнула під час президентської виборчої кампанії в США у 2016 році.

Експерти виявили, що Москва використала фактично кожну соціальну мережу, щоб поширити потрібні слова, зображення і відео і змінити погляди виборців на користь тоді ще кандидата в президенти Дональда Трампа. Більше того, Москва почала працювати навіть більш посилено, щоб підтримати його адміністрацію в роки роботи. Про це пише Washington Post, у руках якого опинився текст звіту Комітету Сенату з питань розвідки.

Читайте такожBusiness Insider: Трамп зробив те, чого в США чекали від Росії

Відео дня

Видання пояснює, що звіт був складений на основі аналізу мільйонів повідомлень із соціальних мереж, які Комітету передали найбільші технологічні компанії. Впродовж цього тижня документ буде оприлюднений разом з іншими висновками. Оцінку матеріалів провели експерти проекту Комунікаційної пропаганди Оксфордського університету і аналітичної компанії Graphika. Аналіз охоплює період від початку виборчої кампанії і до середини 2017 року, коли соціальні мережі почали боротися проти російських фальшивих сторінок для боротьби з дезінформацією.

«Чітко видно, що всі повідомлення були націлені на користь Республіканської партії і Дональда Трампа зокрема», - йдеться в звіті.

«Згадок про Трампа найбільше в кампаніях, націлених на виборців з консервативними і правими поглядами. Спеціальні повідомлення заохочували ці групи підтримати його передвиборчу кампанію. Головним групам, які могли виступити проти його кандидатури, розсилали повідомлення, націлені посіяти сумніви, відволікти і знеохотити таких виборців голосувати», - зауважено в документі.

Росія намагалася посилити активність консервативних виборців у питаннях про право володіти зброєю й імміграцію. Водночас, вона намагалася підірвати довіру до американських виборів серед афро-американців, які прихильні до лівих поглядів. Крім того, серед неприхильних до Трампа американців російські тролі поширювали неправильну інформацію про те, як потрібно голосувати. В звіті вказано, що російські агенти впливу намагалися змінити передвиборчі настрої різних соціальних груп в Америці, зокрема, вихідців з Латинської Америки, мусульман, християн, гомосексуальних чоловіків і жінок, лібералів, ветеранів війн тощо.

Читайте такожWashington Post: Україна попереджала Facebook про брехню Росії, але її проігнорували

В звіті також викривається те, як Росія використовувала для впливу на американські вибори YouTube, Instagram, Google+, Tamblr і Pinterest. Хоча на російську активність на цих платформах раніше не звертали уваги. Крім того, Москва влаштувала розсилки в поштових сервісах Google, Yahoo і Microsoft. Автори звіту також зауважують, що технологічні компанії не дуже активно реагували на виявлені російські кампанії. Крім того, вони не охоче ділилися зі слідчими своїми даними.

«Соціальні мережі перетворилися з природної інфраструктури для висловлення колективного невдоволення і координації громадської активності на обчислювальний інструмент соціального контролю, яким маніпулюють хитрі політичні консультанти і політики як в демократіях, так і в диктатурах», - йдеться в звіті.