Пляж, на якому знаходиться танкер, закрито / фото: УНІАН

В Одесі після спроби підйому аварійного танкера «Делфі», який зазнав аварії на пляжі в 2019 році, посилилося витікання нафтопродуктів у Чорне море.

Як передає кореспондент УНІАН, сьогодні мер Одеси Геннадій Труханов під час сесії Одеської міської ради заявив, що цієї ночі з судна знову стався витік нафтопродуктів.

«Вночі стався новий витік...», - сказав Труханов, зазначивши, що зараз проводяться заходи щодо підйому судна. При цьому він додав, що зняти судно з мілини і поставити на кіль (вирівняти) - буде дуже проблематично.

Відео дня

Проте він акцентував, що міська влада не дозволить ліквідувати танкер шляхом розпилу на місці - в акваторії пляжу, бо це завдасть ще більшої шкоди навколишньому середовищу.

Труханов доручив профільним департаментам звернутися до адміністрації Одеського порту з проханням про встановлення додаткових бонових загороджень.

Як уточнили в прес-службі мерії, після останнього витоку вміст у морській воді нафтопродуктів перевищено в 21 разів.

Відомий активіст, керівник громадської екологічної організації «Зелений лист» Владислав Балинський повідомив, що ситуація щодо «Делфі» сильно погіршилася після спроби 18 липня підняти танкер за допомогою буксирів.

«Було просто погано, а після спроби турбопідйому стало дуже погано. Насамперед через цілковиту безкарність і недолугість працівників АМПУ...», - заявив Балинський. Він уточнив, що проблема в тому числі у використанні невідповідних засобів перешкоджання розтіканню нафтопродуктів.

Зокрема, за його словами, спочатку використовувалися не призначені для моря «річкові» бони, які занадто низькі, вузькі і в них немає достатньої плавучості.

«Зараз ситуація дещо інша... Бони розтягнуто по всьому периметру судна. В робочому стані ці бони мали були забезпечувати локалізацію плями розливу... Однак цього разу вони неробочі. Банально труять повітря і втрачають паспортні характеристики. І знову нафтопродукти потрапляють на пляжі Одеси», - повідомив Балинський, наголосивши, що обсяги витікання значно збільшилися.

Громадський активіст зазначає, що 18 липня спроба турбопідйому призвела до загального підняття корпусу судна мінімум на 0,5 м. При цьому весь вміст, який ще на ньому залишається, також змістився, і почав виливатися в море, в тому числі через утворені в корпусі свищі і технологічні отвори.

Як припускає Балинський, значна частина нафтопродуктів за вчорашній день і сьогоднішню ніч вже опинилася в Одеській затоці. При цьому йдеться не тільки про «легкі фракції», а й про важкі фракції.

Як повідомляв УНІАН, в листопаді 2019 року в Чорному морі біля Одеси зазнав аварії танкер «Делфі» (Delfi) з трьома українцями на борту. Через шторм його віднесло до пляжу «Дельфін» в Одесі. Водолази евакуювали трьох членів екіпажу. Внаслідок аварії танкера нафтопродуктами було забруднено узбережжя.

Також з'ясувалося, що у танкера були проблеми з судновими документами. Як одна з версій обговорювалася можливість його участі в незаконній дозаправки суден. Але Держприкордонслужба цей факт не підтвердила.

За версією слідства, танкер зазнав аварії через те, що капітан проігнорував попередження про шторм і відмовився від запропонованої допомоги, чим поставив під загрозу життя членів екіпажу і безпеку в акваторії Одеського морського порту. Надалі судно почало дрейфувати і потрапило на мілину.

Судновласник пообіцяв прибрати «Делфі» з пляжу «Дельфін» до 31 березня 2020 року. Однак судно так і не прибрали з узбережжя в обіцяний термін.

У травні, червні та липні було зафіксовано кілька витоків нафтопродуктів з аварійного танкера.

Голова Одеської ОДА Максим Куций заявляв, що судновласник обіцяє прибрати танкер до 25 червня, але пізніше Адміністрація морпортів продовжила терміни до 20 липня.

Спроба компанії-підрядника 18 липня підняти «Делфі» за допомогою буксирів завершилася невдачею.

Пляж «Дельфін» закрито для відпочивальників.