фото УНІАН

Попри те, що історичний обвал опустив ціни на нафту до негативних значень, не варто чекати, що на заправках вам скоро почнуть доплачувати за заливання пального в бак свого авто. По-правді кажучи, такого дива ніколи не станеться.

Про це пише CNN, пояснюючи, що певні унікальні умови вперше опустили ціни на нафту нижче нуля. Але важливіше те, що вартість сировини має лише непрямий вплив на роздрібну вартість, приміром, літра бензину.

Великий обвал споживання пального у США через карантин, запроваджений після спалаху пандемії COVID-19, почав опускати ціни як на нафту, так і на бензин. Оскільки з'явився надлишок і одного, і іншого. А місце для зберігання цих додаткових запасів швидко зменшується. Частково це стало причиною негативної вартості бареля в понеділок. CNN пише, що в США вартість галона (приблизно 3,8 літра) бензину в понеділок була на рівні 1,81 долара. І це на 5 центів менше, ніж на тиждень раніше або на 36 центів менше від ціни минулого місяця, коли карантин тільки запровадили.

Відео дня

Читайте такожРосійська нафта Urals пішла в мінус

В річній ретроспективі бензин в США подешевшав на долар. Але все ж ціна далека від нульової. Негативні ціни на нафту в понеділок стали результатом певної незвичайної динаміки на ринку. Травневі контракти на нафту марки West Texas Intermediate (WTI), термін дії яких спливає сьогодні, продавалися дуже погано. І так сталося через появу сумнівів, що в травні взагалі буде місце для зберігання цих барелів. Контракти на червень, однак, подешевшали на 10% - до 22 доларів за барель. А нафта марки Brent опустилася лише на 5% - до 26,5 доларів за барель. Однак, контракти на нафту укладаються кожен місяць і зазвичай не обвалюються до рекордно низьких позначок.

"Через закінчення терміну ф'ючерсів, програмну торгівлю тощо, ціни можуть божеволіти. Сьогодні ця екосистема це й зробила", - сказав головний нафтовий аналітик Oil Price Information Service Том Клоза.

Нафта - не найкращий передвісник роздрібної ціни на пальне. Краще звернути увагу на оптову вартість пального, за якою автозаправки будуть його купувати. І в понеділок ф'ючерси на бензин, приміром, не обвалилися так, як нафта. Торги закінчилися з цінником на рівні 67 центів за галон, що не на багато дешевше. Насправді, це майже в двічі вища ціна, ніж минулого тижня.

"Оптова ціна ф'ючерсів на бензин і нафтові ф'ючерси, вочевидь, пов'язані. Але вони не обов'язково віддзеркалюють один одного кожного дня", - пояснив представник National Association of Convenience Stores Джеф Ленард.

Читайте такожЕксперт розповів, як падіння цін на нафту вплине на український ринок

І навіть оптова вартість ф'ючерсів на бензин не визначають повністю ціну, за якою АЗС будуть продавати продукцію. У більшості продавців є укладені контракти з вказаною ціною, хоч і з врахуванням майбутніх оптових змін. І навіть якщо оцінити зміни в оптовій вартості пального, є ще ціла низка сплат, які кожен споживач здійснює біля колонки. Приміром, Служба енергетичної інформації США підрахувала, що в 2019 році, коли середня річна ціна галону становила 2,6 долара, до неї додавалися ще 39 центів за транспортування і маркетинг. Переробка і додана вартість додавали ще приблизно 34 центи. Крім того, варто ще додати податки.

Тож попри те, що барель нафти в понеділок не коштував фактично нічого, літер бензину все одно буде коштувати "щось".