false

Вчора в пресі з'явилася інформація про те, що «ВіДі Юнікомерс» успішно і достроково завершило поставку 85 «швидких» типу «В» Одеському обласному центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Нагадаємо, що ще в середині березня в ЗМІ була інформація про те, що даний проект може взагалі не відбутися. Ми звернулися до «ВіДі Юнікомерс» за додатковими коментарями у частині завершення цієї поставки. На наші запитання відповів керівник прес-служби VIDI Олександр Шевченко.

Чим була зумовлена ​​необхідність здійснення даної поставки?

У 2019 Урядом затверджено «пілотний проект з реформування системи екстреної медичної допомоги Вінницької, Донецької, Одеської, Полтавської, Тернопільської областях та м. Києві та створення оперативно-диспетчерських служб» (постанова від 22 травня 2019 року № 425). В тому числі, в рамках даного пілотного проекту виділено кошти для оновлення парку «швидких» в цих регіонах.

Відео дня

Цей проект розроблявся ще при уряді В.Гройсмана, і його бюджет планувався виходячи з досвіду закупівель попередніх років - з ціни на «швидку» типу «В» від 2 300 до 2 467 тис. грн. (Таблиця 1, за даними ProZorro)

З приходом до влади команди Президента Володимира Зеленського цей проект було продовжено, проте було поставлено ​​завдання за бюджетні кошти, виділені на закупівлю медичних автомобілів, закупити більше машин. Дійсно, всі передумови для цього були: адже курс євро, до якого підв'язано ціноутворення на дані автомобілі, істотно знизився. Звідси, за логікою раціонального використання бюджетних коштів, - і ціна на «швидкі» у гривні повинна була бути знижена, орієнтир - пропорційно зниженню курсу євро. Відповідно, на зекономлені в порівнянні з планом кошти можна було купити більше машин, ніж передбачалося спочатку.

В цілому, завдяки такому підходу з боку держави, автомобілі в усі регіони поставили за ціною дешевше 2 млн. грн. (у поставках до різних областей від 1 944,6 до 1 999 тис. грн.), що відповідало рішенням, влади, викладеному вище. Чи вдалося закупити автомобілів більше? Тільки в одному регіоні - в Донецькій області (до речі, ці 7 «швидких» також поставив «ВіДі Юнікомерс», машини передані замовнику 17 березня). Причина – додатковий тендер, профінансований за рахунок коштів, зекономлених на першій закупівлі, встигли провести лише тут. В інших п'яти регіонах організувати додаткові закупівлі не вдалося, разом з тим, держава змогла заощадити на цих закупівлях у цілому 151,5 млн. грн. (Таблиця 2, за даними ProZorro). «ВіДі Юнікомерс» і в Донецьку, і в Одеську область поставило «швидкі» за найнижчою ціною, якщо порівнювати з поставками в інші регіони - 1 944,6 тис. грн: економія від поставки в Одеський регіон склала 33,9 млн. грн.

Опишіть головні труднощі «ВіДі Юнікомерс» в завершальному етапі даної поставки? Чим вони були викликані? Як в результаті вийшло досягти успіху?

Після того, як замовник і постачальник узгодили заміну специфікації на медичне обладнання для «швидких», що, на думку експертів, дозволило поліпшити предмет закупівлі, головною загрозою здійснення поставки стали глобальні наслідки від пандемії коронавірусу для світової економіки.

Постачання здійснювалося в надскладних умовах. Світова економіка після введення карантину в Китаї, США, європейських країнах уповільнює свої темпи. Кордони перекриті, логістика перебудовується у відповідності до нових реалій у зв'язку зі скасуванням пасажирських рейсів, якими перевозилися 80% авіаційних вантажів, внаслідок впровадження заходів безпеки персоналу в портах, залізничних станціях, аеропортах накопичуються черги вантажів, на сухопутних кордонах - також черги. У деяких напрямках рух взагалі було паралізовано. Усе це істотно ускладнювало доставку комплектуючих для «швидких».

Тому завдання виробника було не з простих. У початковій комплектації «швидких» медичним обладнанням 32%, або 7 позицій пропонувалося привезти з Китаю. У новому переліку китайська позиція залишилася одна, разом з тим, завдання від цього суттєво не спростилася: нам було потрібно встигнути все необхідне медобладнання закупити, доставити в Україну з 8 країн світу (США, Південна Корея, Італія, Нідерланди, Туреччина, Китай, Тайвань, Пакистан), далі - встановити його в уже переобладнаних автомобілях, які після цього передати замовнику.

false

Крім того, «ВіДі Юнікомерс», будучи законослухняним суб'єктом господарювання, призупинив свою діяльність після введення карантину в Україні. Замовник в зв'язку з цим погодився перенести терміни поставки - у додатковій угоді до договору поставки його позначили як «15 травня, або якщо обставини непереборної сили триватимуть понад 15 травня - до завершення їх дії, без необхідності укладення нового додаткової угоди».

Навіть в умовах обмежувальних заходів, пов'язаних з необхідністю убезпечити всіх учасників процесу від загрози зараження коронавірусів, поставку здійснено. Спільно із замовником ми прийняли рішення передавати машини поступово, з урахуванням необхідних заходів безпеки для задіяних співробітників, як-то безпечну відстань між людьми, лімітування кількості людей, які одночасно працюють у приміщеннях з розрахунку 1 особа на 10м2 площі, необхідність використання захисних засобів і засобів дезінфекції, пересування тільки на особистих і службових автомобілях з огляду на зупинку громадського транспорту і т.п. Тому і було прийнято рішення поставити машини декількома партіями. У підсумку всі автомобілі були відправлені в Одесу завчасно, а 12-13 травня - достроково передані замовнику.

false

У ситуації, що склалася, ніхто з постачальників медичного обладнання об'єктивно не міг назвати точних термінів його постачання: «картинка» змінювалася щодня, щогодини, якщо хочете - щохвилини. З даного питання доводилося постійно «тримати руку на пульсі». У міру поставок медобладнання виробник здійснював його встановлення на «швидкі», причому ця робота, а також доставка і передача «швидких» замовнику, була пов'язана з постійними загрозами для персоналу з огляду на пандемію коронавірусу – як і будь-яка інша робота, в ході якої люди контактують між собою. Разом з тим, «ВіДі Юнікомерс» і постачальники медичного обладнання доклали всіх зусиль, щоб проект відбувся, був успішно завершений. І нам це вдалося.