Ілюстрація REUTERS

Вартість перевезення вантажів в Україні в доларовому еквіваленті вища в порівнянні з близькими до умов України країнами СНД, зокрема з Росією в 1,75 рази, і з Казахстаном в 1,66 рази, при цьому Україна продовжує піднімати ціни на перевезення залізницею, що прямо б'є по промисловцям і бізнесу, піднімаючи рівень споживчих цін.

Про це повідомив глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко на своїй сторінці в Facebook, пише Обозреватель.

"Росія і Казахстан, піклуючись про збільшення промислового виробництва та збереження конкурентної переваги на зовнішніх і внутрішніх ринках, не стали максимально підвищувати ціни на вантажні залізничні перевезення. Так, підвищення цін у 2018 році порівняно з 2013 роком в перерахунку на 1 тонно/км у національній валюті в Росії склало 12,5%, а в Казахстані навпаки відбулося зниження на 9,1%! У той же час Україна підвищила ціни на 110,5% (або в 2,1 рази), що особливо сильно вдарило по вітчизняним виробникам, які були змушені знизити обсяг перевезення залізничним транспортом з 442 млн тонн в 2013 році до 322 млн тонн в 2018 році", - повідомив експерт. За словами Криворучка, в особливо поганому становищі опинилися аграрії.

Відео дня

"Становище аграрного сектору, більша частина лінійних елеваторів якого фактично відрізана від залізничних перевезень, взагалі катастрофічне. У гірників і металургів ситуація теж не набагато ліпша – на складах скупчилися сотні тисяч, навіть у сукупності мільйони тонн готової, але не вивезеної продукції", заявив Криворучко.

При цьому, за словами голови Асоціації, заплановане подальше збільшення вартості витрат на залізничні перевезення буде автоматично зменшувати обсяг перевезень залізничним транспортом і обсяг доходів УЗ, що одночасно зі збитковістю пасажирських перевезень буде вимагати постійного підвищення залізничних тарифів для покриття витрат і дефіциту обігових коштів АТ "Укрзалізниця", йдеться в його публікації.

"Все це свідчить про катастрофічну неефективність українських залізниць, які в черговий раз намагаються підвищити і без того високий тариф на свої перевезення переклавши тягар відповідальності за свою неефективність на національних виробників", резюмує автор.