Фото УНИАН

Кандидат на посаду генерального директора найбільшого в Україні міжнародного аеропорту "Бориспіль" Юрій Солончук вимагав у судовому порядку від аеропорту премію в розмірі близько 140 тисяч доларів за свою роботу в "Борисполі" в 2007 році.

Про це йдеться в позовних вимогах Солончука до аеропорту "Бориспіль", наявних у розпорядженні УНІАН.

Солончук виконував обов'язки голови аеропорту "Бориспіль" у 2006-2007 роках, але був звільнений, у тому числі за результатами розслідування діяльності аеропорту і встановлення фактів порушення фінансової дисципліни. Пізніше він працював в Державіаслужбі і в аеропорту "Сімферополь", звідки був звільнений, в тому числі з причини неефективного управління та неефективного використання державних коштів. З 2014 року Солончук очолює державне авіапідприємство "Україна", що належить Державному управлінню справами та акумулює значну частку бюджету держструктури.

Відео дня

У листопаді 2015 року Солончук взяв участь у конкурсі на посаду гендиректора "Борисполя", увійшов в шорт-лист кандидатів і був визнаний Номінаційним комітетом Мінекономрозвитку фіналістом конкурсу. Найближчим часом його кандидатуру представлять Кабінету міністрів, який, у свою чергу, має затвердити його на посаді гендиректора аеропорту.

У той же час, за матеріалами, наявними у розпорядженні УНІАН, Солончук з 2009 року вимагав від "Борисполя" значну премію. Він мотивував свої вимоги тим, що "Бориспіль" в момент його керівництва, а саме у 2007 році, отримав прибуток у розмірі 141,8 мільйона гривень. І, згідно з вимогами Колективного договору, Солончуку нібито належить нарахувати і виплатити 0,5% прибутку – 709 тисяч 370 гривень. За курсом 2007 року – це близько 140 тисяч доларів. Однак у позовній вимозі Солончук не вказав, що премії керівникам стратегічно важливих підприємств виплачуються за спеціальним рішенням уповноваженого органу – в даному разі Міністерства транспорту або його правонаступника Міністерства інфраструктури. Відсутність підстав для настільки значних виплат дозволило новому керівництву "Борисполя" оскаржити вимоги Солончука в судах всіх задіяних інстанцій. У той же час, сьогодні на підприємстві не виключають, що в разі затвердження Солончука на посаді гендиректора "Борисполя", його справа знову спрямована до суду для повторного розгляду і, можливо, здійснення неправомірних виплат.

Читайте такожКерівник "Борисполя" назвав необ'єктивними результати конкурсного відбору на посаду гендиректора аеропорту

Як повідомляв УНІАН, 12 листопада відбулося засідання постійно діючої комісії Міністерства інфраструктури України, члени якої взяли документи кандидатів на посаду генерального директора найбільшого в Україні міжнародного аеропорту "Бориспіль" та заслухали програми їх діяльності на підприємстві. 16 листопада комісія визначила чотирьох претендентів на посаду. У список увійшли: екс-глава Державіаслужби Молдови Валентин Візант, віце-президент "МАУ" з питань фінансів громадянин Польщі Пйотр Иканович, екс-керівник "Борисполя" Сергій Гомболевський та Юрій Солончук.

Чинний директор "Борисполя" Євген Дихне також брав участь у конкурсі, в шорт-лист не потрапив і подав позов в Окружний адміністративний суд Києва з вимогою призупинити конкурс, оскільки незрозумілими були умови відбору кандидатів. Проте суд відмовив Дихне у забезпеченні позову в частині призупинення кадрового конкурсу і постановив перенести розгляд справи на 2 грудня 2015 року.

Відповідаючи на запит УНІАН, керівництво "Борисполя" також направило матеріали перевірок ГоловКРУ, нині Держфінінспекція, про фінансової діяльності "Борисполя" у 2006-2007 роках – часу, коли аеропортовим комплексом керував Солончук. Згідно з матеріалами перевірки, в цей період аеропорт не виконав затверджений для підприємства фінансовий план, порушив правила ведення бухгалтерії в частині обліку доходів і витрат підприємства, а також спрямовував значні кошти на недозволені вищестоящими органами статті витрат.

Читайте також"Бориспіль" вже виконав річний план пасажирських перевезень

Довідка УНІАН. Міжнародний аеропорт "Бориспіль" є державним підприємством, що забезпечує 68% всіх авіаперевезень в Україні. Аеропорт є базовим для найбільшого національного перевізника – авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України".