Одеський порт знижує тарифи для відновлення чесної конкуренції з приватниками - експерт

Після призначення міністром інфраструктури Олександра Кубракова істотно змінилася тарифна політика в ДП "Одеський морський торговельний порт", завдяки чому одеський портовий флот почав складати конкуренцію приватним буксирним компаніям.

Про це у своєму блозі пише економічний експерт Юрій Гаврилечко. 

Він зазначив, що 14 червня було знижено тарифи портового флоту на буксирні послуги. У попередні роки тарифи були завищені, що призвело до відтоку клієнтів та їхнього переорієнтування на приватні буксирні компанії. Тепер тарифи приведені до ринкових цін і складають $ 0,05 за 1 куб.м/операції для суден довжиною вище 140 м, а для суден довжиною до 140 м тариф залишається в розмірі - $ 0,099 за 1 куб.м / операція. 

Відео дня

Завдяки цьому можна буде додатково залучити в обробку портового флоту підприємства судна довжиною понад 140 метрів, які раніше обслуговувалися приватними буксирними компаніями. В результаті буде досягнуто кількох цілей: відновлення справедливої конкуренції, підвищення доходів Портового флоту, і, як результат – стабілізація роботи підприємства та збереження колективу. 

«Подібні дії керівництво порту викликали бурю обурення приватників, які звикли «годуватися» з перевезень під час відсутності конкуренції. На тлі наддорогих державних послуг це було абсолютно нескладно робити. Однак, побачивши новий прайс-лист держпорту, приватні компанії стали грати на пониження, щоб зберегти частку ринку - та так, що впали нижче собівартості. І тепер, як то кажуть, м'яч уже на боці державної компанії, яка, за підтримки з боку міністерства, цілком може зіграти в «гру на пониження». Втім, така гра довго тривати не може для всіх учасників процесу, але у держави - засіки явно глибші, ніж у приватників. Так і в боротьбі на виліт, в результаті, вони ризикують більше. А тому, швидше за все, незабаром будуть змушені піти на компроміс», - пише Юрій Гаврилечко.

На його думку, складається ненормальна ситуація, коли через власницькі інтереси окремих чиновників державна компанія змушена виставляти вищі тарифи, ніж приватні конкуренти. 

«І це при тому, що ці самі приватники можуть перекрити більшу частину ринку. Так що... рухаємося в правильному напрямку. У свою чергу, чесна конкуренція - тільки в плюс споживачеві, нехай собі демпінгують на здоров'я, головне, щоб не загралися до того, що послуги надавати не буде кому», - резюмував експерт.

Своєю чергою, директор порту Олександр Гармаш зазначає, що рішення щодо зниження тарифів на буксирні перевезення – це не демпінг або заниження вартості послуг нижче собівартості. Ці тарифи є справді ринковими, без встановлення захмарної рентабельності, яка була нарахована за час попереднього керівництва, що й призвело до втрати ряду агентів Портовим флотом підприємства, - зазначається у заяві Одеського морського торгового порту.