Законопроект №1182-1-д зробить ринок річкових перевезень відкритим і конкурентним / фото УНІАН, Олександр Прилепа

Ухвалення законопроекту про водний транспорт може мати економічний ефект у розмірі 17-18 мільярдів гривень на рік.

Про це в інтерв'ю УНІАН розповів голова підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, ідеолог і один з авторів законопроекту про внутрішній водний транспорт (№1182-1-д) Артем Ковальов.

За його словами, запропонований проект Закону запустить реформу річкових перевезень, гарантує належне утримання і рівний доступ до інфраструктури для всіх операторів.

Відео дня

"Якщо говорити про показники, то це дозволить в найближчі 3-4 роки збільшити вантажоперевезення по річці до 30 мільйонів тон на рік з прямим економічним річним ефектом для держави в 13-16 мільярдів гривень. Своєю чергою, це дозволить дати розвиток супутнім напрямкам і бізнесам з прямим економічним ефектом 17-18 мільярдів гривень на рік", - сказав ініціатор законопроекту.

Також, ухвалення законопроекту дозволить створити до 10 тисяч нових робочих місць у галузі, збільшити надходження до бюджету. Крім цього, він створить необхідні умови для приватних інвестицій в реконструкцію і будівництво річкових портів.

"А ще прийняття законопроекту стимулюватиме розвиток суднобудування із залученням українських та іноземних інвестицій", - додав Ковальов.

Читайте такожРада дала старт реформі річкового транспорту в Україні: деталі ухваленого у першому читанні законопроекту

До того ж, ухвалення законопроекту гармонізує законодавство України та ЄС з питань внутрішнього водного транспорту.

"Він спрямований на імплементацію базових положень восьми директив і двох регламентів Європейського Союзу в галузі водного транспорту згідно з Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом", - сказав Ковальов.

Він зазначив, що законопроект №1182-1-д зробить ринок річкових перевезень відкритим і конкурентним, і дасть йому поштовх до розвитку.

"У прийнятті цього законопроекту найбільш не зацікавлені ті компанії, які зараз займають монопольне становище на річці, і вважають її своєю. Якщо буде ринок, відповідно, вартість послуг буде конкурентною", - додав Ковальов.

За його словами, перевезення по воді в усьому світі є найдешевшим і найбільш екологічним способом доставки вантажів.

"У порівнянні з іншими видами транспорту, пропускна здатність яких обмежена, внутрішній водний транспорт має безсумнівну перевагу – можливість значного збільшення обсягів вантажоперевезення і можливість здійснення перевезення великогабаритних вантажів. (...) Аналіз існуючої ситуації дозволяє зробити висновок, що прогнозний обсяг перевезень вантажів по річці Дніпро за умови модернізації шлюзів має потенціал до зростання до рівня 45 мільйонів тон на рік. Це 30 мільйонів тон в експортному напрямку і 15 мільйонів тон – в імпортному", - сказав народний депутат.

Повну версію інтерв'ю з головою Підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Артемом Ковальовим читайте на сайті УНІАН.