Незабаром буде оголошено перший аукціон на закупівлю палива для "Укрзалізниці" / фото УНІАН

Акціонерна компанія "Укрзалізниця" уклала рамкову угоду з усіма 12 постачальниками дизельного палива, які приєдналися до тендерного процесу.

Читайте такожУЗ з липня скоротить робочий тиждень залізничників до 4 днів

Як повідомила прес-служба компанії, незабаром буде оголошено перший аукціон на закупівлю пального орієнтовним обсягом 20 тисяч тонн.

Відео дня

"Зазначене рамкова угода є унікальним прикладом для України. Його механізм, побудований на застосуванні котирувань Platts, дозволить "Укрзалізниці" отримувати економію при зниженні світових цін на нафтопродукти й, як наслідок, купувати дизельне паливо максимально вигідно і прозоро. При цьому широке коло постачальників робить неможливим встановлення монополії на постачання", - цитує прес-служба виконуючого обов'язки голови правління "Укрзалізниці" Івана Юрика.

За словами глави компанії, "Укрзалізниця" уже купує паливо за цінами істотно нижче оптового ринку завдяки ефективному використанню формули та стимулювання конкуренції.

"Так, економія на закупівлі дизельного палива у 2019 році становила118 мільйонів гривень у порівнянні з оптовим ринком. Лише за перший квартал 2020 року вона вже становила 72 мільйони гривень", - зазначив Юрик.

У прес-службі зазначили, що завдяки підписання рамкової угоди ефективність і конкурентоспроможність закупівель палива покращиться.

"Механізм рамкової угоди передбачає, що спочатку всі зацікавлені постачальники проходять кваліфікацію, потім з ними підписується рамкову угоду, після чого проводяться аукціони. На відміну від стандартного аукціону за фіксованою ціною, аукціони за рамковою угодою з формульною прив'язкою до котирувань Platts дають можливість перегляду ціни відповідно до змін котирувань. Постачальника не буде можливості відмовитися від поставки, оскільки він втратить забезпечення договору на постачання", - йдеться в повідомленні.

Крім того, за даними прес-служби, у разі, якщо учасник рамкової угоди не захоче або не зможе виконувати умови контракту, він автоматично не зможе впливати на інші закупівлі в наступному періоді дії рамкової угоди.

"Аукціони ж за рамковими угодами планується проводити орієнтовно раз на місяць по 4-6 різних за обсягом лотами. Важливо відзначити, що зазначений механізм був узгоджений Антимонопольним комітетом України в процесі оскарження вимог тендерної документації. При цьому третина постачальників за рамковою угодою є новими й раніше не брали участь в тендерах "Укрзалізниці", що свідчить про підвищення інтересу учасників ринку до співпраці з компанією", - йдеться в повідомленні.

Як повідомляв УНІАН, раніше на участь у конкурсі на закупівлю 200 тисяч тонн дизельного палива за рамковою угодою для потреб залізничної галузі України на поточний рік подали заявки 12 компаній.

Як повідомили в прес-службі акціонерної компанії "Укрзалізниця", документи на конкурс подали "Альпен Трейд", "ОККО Контракт", "Альянс Енерго Трейд", "Анвитрейд", Торговий дім "Газтрим", Торговий дім "Сокар Україна", "Глуско Україна" "Ойл-Трейд 2018", "Торум", "Укргазвидобування", "Лівайн Торг", Південна паливно-експедиційна компанія.