
Гейб Ньюелл розповів, що поява Valve і Half-Life почасти була реакцією на застарілі підходи Microsoft, де він пропрацював значну частину кар'єри до того, як заснував свою компанію.
В інтерв'ю блогеру Zalkar Saliev він пригадав, як ще на початку 90-х почав сумніватися в актуальності традиційних моделей дистрибуції, на яких наполягали в Microsoft, і все більше надихався досвідом id Software.
За його словами, коли DOOM став культурним феноменом, він фактично обігнав Windows за популярністю, а сам id пропонував зовсім інший, гнучкіший і орієнтований на інтернет спосіб донести гру до користувачів: "До такої міри, що DOOM користувався більшою популярністю, ніж Windows. Він також вважався найпросунутішою грою з точки зору графіки. Ні на консолях, ні в ігрових залах не було нічого схожого на DOOM".
У Microsoft же в цей час продовжували покладатися на старі способи - магазини, коробкову дистрибуцію і локальні мережі, упускаючи потенціал глобального інтернету.
Ньюелл навіть пропонував id допомогти портувати DOOM на Windows, але незабаром дійшов висновку, що ефективніше буде заснувати власну студію, орієнтовану на нові технології.
Так народилася Valve, де дизайн ігор і самої структури бізнесу підлаштовувалися під мінливий світ технологій. Half-Life, за його словами, став втіленням цих ідей:
"Я тоді сказав собі: якщо я не правий - завжди зможу повернутися в Microsoft. Але я був готовий ризикнути своїми грошима, щоб зробити те, що вважав більш цікавим напрямком у розробці ігор".
Раніше Гейб Ньюелл розповів, як йому вдалося стати мільярдером, і чому тут немає його заслуг. Він завдячує своїми багатствами не унікальним талантам, а удачі та роботі з крутими людьми, каже Ньюелл.