Вчені розглянули психологічний ефект «фіксування установки», або праймінг / pixabay.com

Співробітники Університету Торонто встановили, що одного погляду або думки про каву може бути достатньо, щоб мозок підбадьорився.

Про це йдеться в дослідженні, опублікованому в журналі Consciousness and Cognition, передає Naked Science.

«Кава вважається одним з найпопулярніших напоїв, про її фізичний вплив відомо вже досить багато. Набагато менше відомо про її психологічне значення. Іншими словами, навіть видимі образи, що нагадують про неї, можуть вплинути на те, як ми думаємо», - говорить співавтор дослідження Сем Магліо.

Відео дня

Читайте такожВиявлено несподівану користь кави

Вчені розглянули психологічний ефект «фіксування установки», або праймінг. За їх словами, за рахунок праймінгу вплив навіть тонких, майже непомітних сигналів або стимулів може змінити наше сприйняття навколишнього світу, наші думки і поведінку.

Співробітники Університету Торонто провели чотири окремі дослідження, працюючи з різними учасниками - представниками західної та східної культур. В ході роботи вони виявили, що учасники, які зазнали впливу сигналів, пов'язаних з кавою, сприймали час як більш короткий і думали в більш конкретних і точних термінах.

«Люди, які відчувають фізіологічне збудження - знову ж таки, в цьому випадку в результаті праймінгу, а не через вживання самої кави, - бачать світ у більш конкретних, детальних виразах. Це має ряд наслідків для того, як люди обробляють інформацію і приймають рішення», - говорить Магліо.

Цей ефект був відносно сильним у представників західної культури, але не настільки вираженим у учасників, які виросли на Сході. Фахівці вважають, що це пов'язано з відмінностями у сприйнятті кави між двома культурними групами. За їх словами, у Північній Америці, наприклад, існує образ ділового бізнесмена, що поспішає на важливу зустріч з потрійним еспресо в руках, але в інших культурах подібного немає.