Вчені виявили 600 уразливих місць у 30 видів раку / фото naked-science.ru

Команда вчених з Wellcome Sanger Institute розкрили кожну генетичну деталь близько 30 видів раку. Це дозволило виявити 600 нових уразливих місць хвороби, кожне з яких можна перетворити на ціль для ураження препаратами під час лікування.

Про це пише BBC, називаючи дослідження провісником точних ліків проти раку. На даний момент широко застосовується хіміотерапія, яка шкодить всьому людському тілу. Один з авторів нового дослідження – доктор Фіона Бехан, мати якої померла від раку, захворівши вдруге. Перший курс хіміотерапії пошкодив серце жінки, тому вона була фізично не в силах перенести подібне лікування вдруге.

Читайте такожВчені розрахували ризик виникнення раку від алкоголю в сигаретному еквіваленті

«Це дуже важливо, тому що зараз ми лікуємо рак, завдаючи удар по всьому тілу пацієнта. Ми не б’ємо точно по клітинах раку. Інформація, яку ми виявили під час дослідження, визначає ключові слабкі місця ракових клітин. Це дозволить нам розробити ліки, які будуть націлені суто проти хвороби й не будуть шкодити серцевим тканинам», - сказала Бехан.

Видання пише, що дослідники проробили масштабну роботу, виводячи з ладу по черзі кожен ген в клітинах раку. Так вони перевіряли, який з них критичний для виживання хвороби. Тож за свою роботу вчені «вимкнули» близько 20 тисяч генів у більш ніж 300 пухлинах 30 різних видів раку, вирощених в лабораторних умовах. Для цього вони використали інструмент генетичного редагування Crispr, який був використаний у Китаї для генетичної модифікації двох дітей. Це відносно новий, легкий і дешевий спосіб маніпулювати ДНК. І без нього подібні експерименти ще десятиліття тому були б неможливими.