Експерти Венеційської комісії прибули в Київ / МЗС України

Заступник очільника МЗС Василь Боднар 25 жовтня прийняв делегацію Європейської комісії «За демократію через право» (Венеціанська комісія).

Читайте такожПерехід російськомовних шкіл на українську: освітній омбудсмен роз’яснив ситуацію

Як повідомляється на сайті МЗС, представники комісії прибули до України з метою вивчення аспектів впровадження Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». 

Відео дня

Заступник Міністра вказав, що Закон було розроблено у відповідності до Конституції України та з урахуванням досвіду іноземних країн, а також висновків та рекомендацій Венеціанської комісії. Цей Закон регулює виключно порядок застосування української мови як державної.

Боднар акцентував увагу співрозмовників на те, що порядок застосування мов корінних народів та національних меншин України у відповідних сферах суспільного життя, а також забезпечення їх прав в широкому сенсі визначатиметься новим законом про нацменшини, який має бути поданий на розгляд Верховної Ради України.

Результатом візиту експертів має стати підготовка висновку щодо імплементації Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Венеціанська комісія має ухвалити документ на своєму 125-у пленарному засіданні у грудні цього року.

Нагадаємо, закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної» набув чинності 16 липня.

Законом передбачено, що кожен громадянин України зобов'язаний володіти державною мовою як мовою свого громадянства. При цьому держава організовує курси української мови для дорослих і забезпечує можливість вільно опанувати державну мову громадянам України, які не мали такої можливості. Згідно із законом, в Україні буде створена Національна комісія зі стандартів державної мови.

Зокрема, закон передбачає, що мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова. При цьому особам, які належать до національних меншин України, гарантується право на навчання в комунальних закладах освіти для здобуття дошкільної та початкової освіти, поряд з державною мовою, мовою відповідної національної меншини України.