У Зеленського розповіли про вихід із кризи / фото Сьогодні, Юрій Божко

Конституційний суд України, прийнявши рішення в умовах реального конфлікту інтересів, фактично перекреслив свою легітимність.

Про це заявив нардеп з фракції "Слуга народу", представник президента в КСУ Федір Веніславський в ефірі каналу "Україна 24". Законопроект президента Володимира Зеленського щодо перезапуску КСУ він назвав "політико-правовим рішенням".

Читайте такожУ НАЗК відреагували на заяву Ради Європи щодо звільнення суддів Конституційного суду

Відео дня

"У даній ситуації суто правовий вихід складно знайти. Повинно бути політико-правове рішення. Саме таке рішення за рекомендацією РНБО і запропонував президент як законопроект, який внесений в ВР. Я вважаю, що КСУ, який прийняв це рішення в умовах реального конфлікту інтересів, фактично перекреслив свою власну легітимність, і даний склад КСУ навряд чи може адекватно реагувати на оцінку тих законів, які ініційовані на перевірку на предмет конституційності", — сказав він.

Веніславський пояснив, чому не можна проголосувати зміни до антикорупційного законодавства, виходячи з рішення КСУ.

"Це неможливо зробити з однієї простої причини — тому що рішення КСУ 13-Р фізично абсолютно не мотивоване, тому будь-яке рішення парламенту про відновлення антикорупційного законодавства спричинить ті ж самі наслідки. КСУ, за зверненням будь-якого суб'єкта, виходячи зі своєї правової позиції, визнає їх неконституційними. КСУ сам собі створив умови, за яких будь-яке інше законодавче врегулювання може бути визнано неконституційним, тому що юридичної аргументації та мотивуючої частини КСУ, яка спричинила б відповідну резолютивну частину, немає", — сказав він.

Конституційний суд проти антикорупційної реформи

  • 16 вересня Конституційний суд України визнав неконституційними окремі положення закону про НАБУ. Зокрема, визнано такими, що не відповідають Основному закону положення щодо наділення президента України повноваженнями утворювати НАБУ, призначати на посаду та звільняти з посади його директора, визначати трьох осіб до складу комісії з проведення конкурсу на зайняття посади директора бюро, визначати одного члена комісії зовнішнього контролю для проведення незалежної оцінки (аудиту) ефективності діяльності НАБУ, його операційної та інституційної незалежності та затверджувати положення про Раду громадського контролю і про порядок її формування.
  • 28 липня КСУ визнав неконституційним указ президента України від 16 квітня 2015 року про призначення Артема Ситника директором НАБУ. На переконання авторів подання - 51 народного депутата, тодішній глава держави Петро Порошенко вийшов за межі своїх конституційних повноважень і порушив заборону на узурпацію державної влади. Також, стверджували депутати, указ суперечить положенням Конституції, де міститься вичерпний перелік повноважень президента України.
  • 27 жовтня Конституційний суд ухвалив рішення у справі за поданням 47 народних депутатів України, скасувавши статтю 366-1 Кримінального кодексу, якою передбачається відповідальність за недостовірне декларування.
  • 28 жовтня через рішення КСУ Національне агентство з питань запобігання корупції закрило доступ до Єдиного державного реєстру декларацій.
  • У НАБУ заявили, що через рішення КС всі справи про недостовірне декларування закриють, а викриті на зловживаннях посадовці уникнуть відповідальності.
  • Президент України Володимир Зеленський вніс до Верховної Ради проект закону, яким пропонує припинити повноваження усього складу Конституційного суду.
  • У законопроекті йдеться, зокрема, що рішення КС від 27 жовтня є "нікчемним (таким, що не створює правових наслідків) як таке, що прийнято суддями Конституційного суду України в умовах реального конфлікту інтересів".
  • Зеленський пропонує припинити повноваження суддів КСУ з дня набрання чинності законом, а суб'єктам призначення суддів пропонує невідкладно розпочати процедуру конкурсного відбору нового складу суду.