Названо причини катастрофи літака Ан-26 на Харківщині / фото УНІАН, Андрій Марієнко

Урядова комісія назвала причини катастрофи літака Ан-26Ш у Харківській області.

Як передає кореспондент УНІАН, на засіданні уряду голова комісії, віце-прем'єр-міністр - міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський заявив: «Головні причини катастрофи - відсутність дієвого контролю за організацією та виконанням польотів з боку посадових осіб Харківського національного університету Повітряних сил імені Кожедуба, системні порушення правил виконання польотів в університеті»

Також, додав він, причинами катастрофи є недостатня професійна підготовка екіпажу до особливих ситуацій, злети конвеєром (виконувався 6-й політ підряд), відмова системи управління двигуна, порушення планової таблиці польотів.

Відео дня

«Катастрофа літака сталася о двадцятій годині сорок чотири хвилини сорок дев'ять секунд 25 вересня внаслідок дії групи небезпечних факторів», - сказав він.

За словами Уруського, першим небезпечним фактором, саме який спровокував події, що призвели в подальшому до катастрофи, стала відмова системи управління двигуна літака, що спричинило виникнення особливої ситуації.

Читайте такожКатастрофа Ан-26: начальника Харківського університету Повітряних сил відсторонено

«Після встановлення горизонтального польоту екіпажем не було вирівняно тягу лівого та правого двигунів, що стало другим небезпечним фактором, який вплинув на розвиток особливої ситуації. Випуск екіпажем закрилків на етапі заходу на посадку в положенні 38 градусів було третім небезпечним фактором. Несвоєчасне переведення літака на зниження та помилкова побудова траєкторії зниження, намагання якнайшвидше вийти на глісаду, замість зниження з виходом на початок злітно-посадкової смуги, було четвертим небезпечним фактором. Враховуючи додаткову тягу третього двигуна на правому напівкрилі та випущені на 38 градусів закрилки, несиметричне збільшення тяги правого двигуна призвело до надзвичайно складної польотної ситуації. Штучне створення несиметричності тяги силової установки було п'ятим небезпечним фактором, що суттєво погіршило умови польоту», - сказав Уруський.

Він зазначив, що на борту літака виникла аварійна ситуація.

«Неусунення ковзання є шостим небезпечним фактором, який обумовив перехід аварійної ситуації в катастрофічну», - сказав він.

Читайте також"Провину хочуть покласти на екіпаж": сім'ї загиблих в авіакатастрофі Ан-26 мають намір подати до суду

Авіакатастрофа літака Ан-26 на Харківщині: хронологія трагедії

Увечері 25 вересня в Харківській області під Чугуєвом під час тренувальних польотів зазнав катастрофи військовий літак Ан-26, на борту якого було 27 осіб - військові льотчики і курсанти університету Повітряних сил ім. Кожедуба. Вижив тільки один курсант.

Державне бюро розслідувань назвало чотири версії катастрофи літака. Серед них - технічна несправність агрегатів літака, неналежне виконання обов'язків членами екіпажу, неналежне виконання службових обов'язків особами, які були відповідальними за управління польотами, і неналежне технічне обслуговування літака.

Члени сімей загиблих військовослужбовців внаслідок катастрофи Ан-26 отримають по 1 млн 576 тис. грн допомоги.