Ілюстрація REUTERS

Пасажири, що вилітають з країни ЄС в країну за межами ЄС, які купили квиток з пересадкою в рамках одного бронювання, можуть вимагати від авіакомпанії, яка виконала рейс за першим сегментом, передбачену законами ЄС компенсацію у розмірі 600 євро за скасування або затримку подальшого, стикувального, рейсу, навіть якщо він був виконаний іншою авіакомпанією.

Читайте такожЯк правильно спланувати авіапереліт з пересадкою

Як повідомляє turist.delfi.ee, 11 липня 2019 року Європейський суд виніс чергове важливе рішення, присвячене трактуванням законодавства Європейського Союзу про захист прав авіапасажирів. Розглянувши справу № C-502/18 «CS та інші проти Czech Airlines», Європейський суд постановив: правові гарантії авіапасажирів, передбачені законами Євросоюзу, можуть застосовуватися до всіх польотів з пересадкою (всі сегменти яких входять в одне бронювання), що вилітають з території ЄС в країну за межами ЄС. Ці гарантії зберігаються, навіть якщо мова йде про затримку одного з стикувальних рейсів, який виконувався не тією ж авіакомпанією, що здійснювала переліт першого сегменту.

Відео дня

Справа ґрунтується на досвіді 11 пасажирів, що летіли рейсом авіакомпанії Czech Airlines з Праги (Чехія) в Бангкок (Таїланд) з пересадкою в Абу-Дабі (ОАЕ). Перший рейс, який виконувався Czech Airlines, вилетів з Праги і прилетів в Абу-Дабі вчасно. Другий рейс з Абу-Дабі в Бангкок, який виконувався за кодшеринговою угодою неєвропейською авіакомпанією Etihad Airways, прилетів в Таїланд із запізненням на 8 годин і 8 хвилин. Оскільки ця затримка перевищила три години, то, згідно із законами Євросоюзу про захист прав авіапасажирів, передбачалася виплата компенсації в розмірі 600 євро.

Читайте такожУ відпустку лоукостером: як не розоритися на подорожі бюджетними авіалініями

«Ми впевнені, що це рішення істотно змінить ситуацію з правами авіапасажирів у всій Європі. Вперше в історії авіакомпанія може бути визнана зобов'язаною виплатити компенсацію за помилки іншого перевізника. Однак якщо подивитися з точки зору пасажира, це рішення абсолютно логічне: ви вимагаєте компенсацію від авіакомпанії, яка продала вам квиток. Ми більш ніж упевнені в тому, що багато перевізників негативно сприймуть це рішення, як це часто буває, коли зміцнюються права їхніх клієнтів, – прокоментував рішення голова юридичного відділу AirHelp Крістіан Нільсен. – В останні роки Європейський суд виніс ряд інших рішень, що пояснили і зміцнили права, які авіапасажири мають у тих випадках, коли щось трапляється зі стикувальним рейсом. Наприклад, винесене в минулому році рішення по справі C-537/17 «Вегенер проти Royal Air Maroc» свідчить, що «право на компенсацію за тривалу затримку рейсу поширюється на польоти з пересадкою в треті країни з проміжними зупинками за межами Євросоюзу».

Як раніше повідомляв УНІАН.Туризм, раніше в Україні, щоб уникнути «туристичного колапсу», посилили вимоги до туроператорів.