Фото: Минобороны

Екіпажі вертольота Мі-8 практично відпрацьовували польотні завдання на виконання рятувальних робіт з режиму висіння над водною поверхнею. Роль умовно постраждалих виконували рятувальники та медики загону, які за допомогою сигнальних засобів позначали своє місце знаходження. З вертольота, що на кілька секунд зависав над об’єктом пошуку, лебідкою опускався трос з кріслом для евакуації. Його фіксація в руках потерпілого засвідчувала виконання екіпажем польотного завдання, і вертоліт залишав зону проведення рятувальної операції. На землі проходила заміна екіпажу, який заново відправлявся на пошук та евакуацію потерпілих. Загалом впродовж тренування було проведено вісім евакуацій.

Фото: Минобороны

Зі слів командира 56 окремого вертолітного загону Збройних Сил України Місії ООН у Ліберії, військового льотчика I класу полковника Петра Пліса, тренування носило умовний характер і передбачало відпрацювання льотним складом низки складних практичних елементів.

— Серед усіх національних контингентів, які під егідою ООН виконують миротворчу місію у Ліберії, лише українські військові здійснюють авіаційні завдання з пошуку та евакуації потерпілих як і з суші, так і з водної поверхні. Щодня для виконання таких завдань у тридцяти хвилинній готовності перебуває визначений екіпаж загону. Досвід проведення пошуково-рятувальних операцій є як у льотного складу, так і в рятувальників загону. Такі тренування дають кожному військовослужбовцю хорошу практику та можливість підтримувати свій фаховий вишкіл на високому рівні, — зазначив полковник Петро Пліс.

Відео дня

Керівник тренування, заступник командира загону з льотної підготовки підполковник Євген Вакуленко зауважив, що специфіка проведення рятувальної операції в режимі висіння над водною поверхнею має багато особливостей.

— У першу чергу, це стосується зниження та зависання над об’єктом пошуку. З висоти 25 метрів шквальний потік повітря від гвинтів вертольота хвилями розганяє усе навкруги. Водночас під самим вертольотом утворюється так звана «мертва зона», і дуже важливо, щоб об’єкт пошуку в момент зависання вертольота перебував саме там. Такий режим висіння над водою потрібно витримати протягом проведення евакуації, — підполковник Євген Вакуленко.

Фото: Минобороны

За роботою українців спостерігали представники Місії ООН у Ліберії начальник AIR OPS Center Місії, представники регіонального офісу з керування безпекою польотів західноафриканського регіону, відділу технічного контролю та контролю якості авіації ООН. Усі вони дали високу оцінку роботи українських миротворців.