Танкер можуть порізати прямо у морі / фото УНІАН

Держпідприємство «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) не виключає можливості порізки танкера «Делфі» біля міського пляжу «Дельфін», де судно зазнало аварії восени 2019 року.

Як передає кореспондент УНІАН, про це сьогодні на брифінгу повідомив в. о. директора АМПУ Олександр Голодницький.

За його словами, зараз проходить нарада профільних експертів, у тому числі міжнародного рівня, які обговорюють можливі наслідки аварії.

Відео дня

Також вирішується питання, у який спосіб будуть прибирати «Делфі» - шляхом підіймання з подальшим буксируванням до порту або розрізання на місці аварії і вивезення частинами.

Читайте такожОбірвалися троси: в Одесі знову не змогли підняти аварійний танкер "Делфі"

«Обговорюється - це буде суднопідіймання чи інший спосіб», - сказав Голодницький.

Він зазначив, що певною витоку нафтовмісних речовин з аварійного судна не уникнути за обох методів евакуації. Водночас, як уточнив чиновник, у разі порізки судна забруднення навколишнього середовища буде значнішим.

За його словами, такого роду ризики врахують при укладанні договору з потенційним підрядником, і такі нюанси збільшують вартість робіт.

Голодницький навів як приклад пропозицію турецької компанії, представник якої бере участь у нараді.

«Представник турецької компанії пропонує розрізати судно на дві частини... Зрозумілий спосіб, але це різко. «Чек» (вартість робіт - УНІАН) - від мільйона доларів», - сказав Голодницький, додавши, що рішення про порізку судна - крайній випадок.

За його інформацією, ця іноземна компанія зобов'язується прибути з трьома контейнерами своїх бонів, які повинні мінімізувати забруднення акваторії. Потенційний підрядник повинен буде пройти узгодження, в тому числі в трьох профільних наукових установах, забезпечити страхування третіх осіб, зокрема одеської громади, - на випадок екологічної загрози. Ці нюанси також впливають на суму, яку може запросити та чи інша компанія-виконавець.

Читайте такожВ Одесі закрили пляж, біля якого зазнав аварії танкер "Делфі"

Як зазначив Голодницький, вартість робіт (майже 25 млн грн) була заявлена АМПУ під час оголошення тендера на підставі комерційних запитів «шести чи семи компаній», до яких звернулася Одеська філія АМПУ.

Зараз, за словами чиновника, очікується рішення ДСНС України, яке б підтвердило, що ситуації з «Делфі» присвоєно статус надзвичайної ситуації. У такому випадку процедура визначення підрядника, підписання договору тощо може бути прискорена.

Як повідомляв УНІАН, у листопаді 2019 року в Чорному морі біля одеського пляжу «Дельфін» зазнав аварії танкер «Делфі» (Delfi) з трьома українцями на борту. Унаслідок аварії було забруднено узбережжя, витоки нафтопродуктів почастішали з настанням літа.

Судновласник пообіцяв прибрати «Делфі» від пляжу «Дельфін» до 31 березня. Зокрема, танкер планували розрізати на частини або відбуксирувати його цілим. Пізніше Адміністрація морпортів дозволила судновласнику прибрати танкер до 20 липня. Однак судно так і не прибрали з узбережжя в обіцяний термін.

Читайте такожВ Одесі із затонулого танкера "Делфі" стався масштабний розлив пального (фото)

Спроби компанії-підрядника 18 і 25 липня підняти «Делфі» за допомогою буксирів завершилися невдачею - троси не витримали навантаження.

АМПУ 23 липня оголосила тендер на роботи з евакуації «Делфі», кінцевий термін подачі пропозицій - 28 серпня, вартість - майже 24 млн 682 тис. грн.

Підрядник судновласника заявив про продовження операції з підіймання судна, але 26 липня на екстреному засіданні комісії з техногенно-екологічної безпеки та НС Одеської ОДА ухвалено рішення про визнання ситуації з «Делфі» надзвичайною. Судновласнику відмовили у продовженні робіт.