фото УНІАН

Обмеження поставок по трубопроводу «ПрикарпатЗахідтранс», на які з жовтня 2019 р було встановлено спеціальне мито у 4%, і зменшення на 45%  поставок з білоруських НПЗ через обмежені поставки російської сировини в І кварталі 2020 р. не мали негативного впливу на український ринок дизельного палива.

Про це написав у своїй статті для УНІАН Дмитро Марунич, член правління Української енергетичної асоціації, який проаналізував ситуацію на ринку.  

Він пояснює, що постачальники дизпалива з РФ зменшили маржу, але не залишили український ринок.

Відео дня

«Він є зручним для них, та приносить  непогані заробітки. Зрештою, імпортери скоріше вгамують власні апетити, щоб не втратити українського споживача», - наголосив він.

За словами Марунича, споживання дизпалива у I кварталі 2020 року становило 1,387 млн т, що на 1,5% менше, ніж за аналогічний період року минулого. Це стало першим випадком падіння квартального споживання з 2015 року.  

При цьому, основним джерелом постачання дизпалива на вітчизняний ринок залишається Російська Федерація, частка якої у I кварталі склала 41%. Разом з тим, імпорт російського дизпалива у порівнянні з аналогічним періодом 2019 р. знизився на 10%.

«Здавалося б, на фоні такого падіння імпорту із традиційних джерел ринок мала б очікувати глибока криза, а споживача – зростання цін на АЗС, спричинене дефіцитом? Однак ринок прийняв ці виклики і витримав. Так, зниження білоруського імпорту було частково компенсовано більш ніж дворазовим зростанням поставок литовського палива. Зросли поставки через морські порти на півдні країни», - заявив Марунич.