Кількість порушеннь ембарго ЄС-G7 на морський імпорт російських нафтопродуктів з Чорного моря в квітні-травні 2023 значно зросла

Моніторингова група "Інституту Чорноморських стратегічних досліджень" та редакція BlackSeaNews провела моніторинг порушень ембарго ЄС та G7 на імпорт морськими шляхами російських нафтопродуктів з портів Чорного та Азовського морів. 

У своєму Facebook головний редактор BlackSeaNews та керівник проекту "Інститут Чорноморських стратегічних досліджень" Андрій Клименко опублікував результати цього моніторингу у квітні-травні 2023 року.

Він зазначив, що є ті, хто не вірить у нахабне порушення ембарго ЄС та G7 на нафтопродукти РФ. Тож цей матеріал їх переконає у зворотному.

Відео дня

"Спеціально для них, тих, хто впевнений, що рішення / заборони / ембарго працюють самі по собі без належного контролю - це дослідження з фіксацією. Тим більше, що з 23.06.2023 таким танкерам заборонений вхід до портів країн ЄС, а це не жарти", - йдеться у повідомленні Клименка.

Так, згідно з результатами моніторингу: 

  • У травні 2023 року у порушеннях ембарго різко збільшилася участь танкерів, що належать грецьким судновласникам. Вона склала 54,5% – 12 танкерів з 22-х. 
  • У травні 2023-го спостерігалося значне збільшення випадків порушень ембарго ЄС та G7 на імпорт морськими шляхами російських нафтопродуктів з портів Чорного та Азовського морів. Обсяг перевезень склав 896 840 тонн (зростання до показників квітня на 170 630 тонн або на 23,5%).
  • Більшість порушень – 17 з 22-х у травні – стосується доставки нафтопродуктів на рейдову перевалку у виключній морській економічній зоні країн ЄС – Греції (16) та Мальти (1).

Крім того, продовжив Клименко, у травні 2023 різко зросли нахабні порушення ембарго, коли танкери виконують рейси з російськими нафтопродуктами безпосередньо з портів РФ до портів країн ЄС та США: у лютому 2023 був один такий рейс, а в березні та квітні по 2, у травні – цілих 5.

"5 прямих рейсів з нафтопродуктами з портів РФ до портів країн ЄС (Саррок, Італія; Агіо-Теодорі, Греція; Рієка, Хорватія; Руан, Франція) та США (Ферлесс-Гіллс, Пенсільванія) виконувалися в травні 2023 танкерами, що належать судновласникам з Греції (4) та США (1)", - звернув увагу експерт.

Також 9 з 17 рейсів з російськими нафтопродуктами на рейдові перевалки в травні 2023 виконувались танкерами, що належать судновласникам Греції.

Тож Клименко нагадав один факт: саме намагання України включити 5 грецьких компаній-судновласників до списку спонсорів війни приизвело до тривалого блокування Грецією 11-го пакету санкцій ЄС.

Ембарго на імпорт російської нафти

Європейський союз припинив імпорт російської нафти та нафтопродуктів країни-агресори. У травні 2023 року за це взявся й Кабмін: він заборонив імпорт пального невизначеного походження, це унеможливить потрапляння російських нафтопродуктів в Україну.

У середині травня видання Bloomberg повідомляло, що Морські перевезення російської нафти досягли нового максимуму.

Вас також можуть зацікавити новини: