Законопроект було прийнято без обговорення / фото УНІАН

Верховна Рада України підтримала ухвалення в першому читанні і за основу законопроекту, який в рамках покриття дефіциту грошових ресурсів на ринку електроенергії передбачає зниження ставок «зеленого» тарифу для великих сонячний і вітрових електростанцій.

Як передає кореспондент УНІАН, за ухвалення законопроекту (№3658) «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії» проголосували 268 народних депутатів при необхідному мінімумі у 226 голосів.

Читайте такожУкраїна перегляне енергетичний баланс

Відео дня

Законопроект було прийнято без обговорення.

Згідно з пояснювальною запискою, документом, зокрема, пропонується зменшення розмірів «зелених» тарифів з 1 липня 2020 року для об'єктів, введених в експлуатацію з 1 липня 2015 до 31 грудня 2019 року, для СЕС більше 1 МВт - на 15%, для СЕС менше 1 МВт - на 10% і для ВЕС - на 7,5%. Також пропонується зменшення розмірів «зелених» тарифів з 1 липня 2020 року для СЕС і ВЕС, введених в експлуатацію з 1 січня 2020 року, на 2,5%.

Документом також пропонується встановлення граничного розміру «зеленого» тарифу для об'єктів відновлюваної енергетики, введених в експлуатацію до 30 червня 2015 року, що дозволить зменшити розмір «зелених» тарифів для таких об'єктів до 52%.

Депутати також хочуть обмежити терміни введення в експлуатацію нових СЕС для отримання «зеленого» тарифу шляхом зменшення з 1 серпня 2020 року розмірів «зеленого» тарифу для таких об'єктів на 50%.

З 2022 (у 2021 році - 50%) пропонується ввести повну відповідальність за небаланс своїх фактичних та прогнозних графіків виробництва електроенергії для всіх виробників з ВДЕ. При цьому розмір допустимої похибки прогнозування складе для ВЕС - 10%, для СЕС - 5%.

Законопроектом також пропонується визначення оператора системи передачі відповідальним за компенсацію недовідпущеної виробниками ВДЕ електроенергії, в результаті виконання ними диспетчерських команд на зменшення та/або обмеження навантаження, у відповідності з методикою, затвердженою Регулятором.

У документі сказано, що державою будуть надані гарантії щодо незмінності законодавства, чинного на день прийняття цього Закону, для виробників за «зеленим» тарифом.

Законопроектом також передбачається удосконалення процедури проведення конкурсу на будівництво нових потужностей відновлюваної енергетики.

Довідка УНІАН. Головним механізмом для стимулювання розвитку відновлюваної енергетики в Україні є «зелені» тарифи – спеціально високі (вище, ніж у інших видів генерації), затверджені законом про ціни на електроенергію, яка виробляється з відновлюваних джерел.

Частка електроенергії з поновлюваних джерел генерації енергії в Україні зросла до 8%, але при цьому генерація забирає з ринку 26% грошового обороту.

Як повідомляв УНІАН, раніше Міністерство енергетики та захисту навколишнього середовища заявило, що має намір підписати меморандум з інвесторами у відновлювану енергетику про зниження «зеленого» тарифу і про зупинку будівництва нових об'єктів.

Частка електроенергії з поновлюваних джерел генерації енергії в Україні зросла до 8%, що становить 26% грошового обороту на ринку.

Раніше в.о. міністра енергетики та захисту навколишнього середовища Ольга Буславець заявляла, що українська енергетична галузь повністю розбалансована у взаєморозрахунках, і до кінця року заборгованість держави по розрахунках за вироблену електроенергію з відновлюваних джерел (ВДЕ) може досягти 26 млрд грн.

14 травня 2020 року прем'єр-міністр України Денис Шмигаль на зустрічі з інвесторами у відновлювану енергетику заявив, що Україна не може собі дозволити мати найдорожчу «зелену» енергію у Європі.