false

Група компаній Industrial Innovation Group пропонує суттєво збільшити надходження акцизного податку з допомогою впровадження акцизної марки нового покоління і системи управління Track&Trace.

Про це під час презентації проекту заявив генеральний директор ПРАТ «ОТІ», Industrial Innovation Group Андрій Первушин.

За його словами, акцизна марка нового покоління має кілька ступенів захисту. Саме тому її не можна підробити ні кустарними методами, ані на підприємствах, які займаються випуском поліграфічної продукції.

«Ми повинні забезпечити цифрову марку нового покоління можливістю мінімум трьох рівнів контролю. Це може бути звичайний візуальний контроль на вулиці або ж експрес-контроль, але з використанням спеціальних пристроїв, які виключать можливість використання підробки», - сказав він.

Суть роботи такої марки досить проста. Всередину голограми «вшивається» якийсь елемент, який при використанні ручного сканера повертає кодований спектр, на підставі якого приймається рішення щодо автентичності самої марки.

«Спектральна мітка, яка є на цій голограмі, - унікальна. Підібрати її склад фактично неможливо, бо вона індивідуальна», - підкреслив директор Департаменту захисного друку паперових документів IIG Ігор Когут.

Через величезну кількість акцизних марок в обороті (до 8 мільярдів), необхідна спеціальна інформаційна автоматизована система державного контролю. Розуміють це і в Industrial Innovation Group, пропонуючи паралельно з цим запустити систему Track&Trace, що припускає цілий комплекс технологічно-організаційних заходів.

«Можна зробити неймовірний захист, як свого часу це було з контрольними марками аудіо- та відеопродукцією. Однак жоден технологічний захист не рятує без автоматизованої інформаційної системи. Ми говоримо про комплекс заходів, де елементами є акцизна марка, що не копіюється, та автоматизована система», - пояснив один з топ-менеджерів IIG Георгій Бейлін.

Запропонована до впровадження система контролю Track&Trace - це не тільки комп'ютерне обладнання та програмне забезпечення, але і персонал для роботи з цією системою і її обслуговування. Track&Trace просто повинна бути під управлінням держави.

«Це державна система, дані належать державі, замовлення на виробництво акцизних марок робить держава. Дистрибуція акцизних марок забезпечується під контролем держави, а також трасування і трекінг товарів, тобто, кожна дія – отримав марку, наклеїв, передав товар – це все фіксується в системі, яка належить державі», - зазначив Андрій Первушин.

За його словами, при порівняно невеликій кількості ручних сканерів, якими озброять спеціально навчених польових інспекторів, можна охопити контролем підакцизних товарів всю територію нашої країни. При цьому держава буде отримувати не тільки інформацію про достовірність акцизних марок, а також простежувати їх маршрут та дані про продавців. Навіть більше – простежувати поведінка самих інспекторів, що суттєво знизить можливу корупцію.

«Ніякої демократії у плані збору акцизу бути не може. Система Track&Trace забезпечує виключно первинність податків: захотів марку – її оплати та оплати акциз. Якщо років десять тому були держави, які дозволяли оплатити марку заздалегідь, а акциз - після продажу товару, то сьогодні весь світ працює за схемою, коли акцизний податок «збирається за передоплатою». Ми пропонуємо комплексне рішення з контролю – моментальне отримання інформації, а не «експертну думку» через місяць», - додав Андрій Первушин.

У Industrial Innovation Group відзначили, що для запуску нової системи контролю достатньо політичної волі. Для початку потрібно скасувати постанову Кабміну від 2013 року, згідно з якою в Україні діють акцизні марки зразка 1999 року, що набагато простіше підробити.

Також повинна бути зацікавленість з боку податкової служби – добре, що сьогоднішні надходження до бюджету від акцизного податку викликають у неї занепокоєння.

Фізичні параметри цифрової голографічної акцизної марки нового покоління не передбачають яких-небудь змін до існуючої технологіє нанесення акцизних марок на підакцизні товари, тобто ніякого обладнання виробникам або імпортерам докуповувати не доведеться.

IIG готова безкоштовно передати державі систему Track&Trace і допомогти в навчанні персоналу. За бажанням можна запустити її повноцінну роботу протягом місяця, а ефектом такого рішення стане збільшення надходжень до держбюджету від акцизного податку до 2,5 мільярда доларів на рік.

Свою зацікавленість у групі компаній пояснюють просто: при успішному запуску проекту в Україні надалі систему можна пропонувати іноземним клієнтам.