Фото Метінвест

Компанія Метінвест зіткнулась з серйозними викликами на початку повномасштабного вторгнення: втратила контроль над "Азовсталлю" та ММК ім. Ілліча у Маріуполі, та змушена була кардинально переглянути підходи, аби забезпечити виживання компанії та її подальший розвиток. Про кроки, які допомогли компанії, розповів СЕО Групи Юрій Риженков в інтерв’ю Керуючому партнеру PwC в Україні Аго Вілу.

"Передусім нам потрібно було дати можливість нашим дочірнім структурам за кордоном діяти незалежно, адже вертикально інтегрована структура була порушена. Нашою метою було забезпечити можливість для однієї частини компанії безперешкодно функціонувати, поки інша змушена боротися з наслідками війни. Наступний крок за порядком, але не за значенням, – це евакуація цивільного населення з регіонів, що найбільше постраждали від бойових дій. Ми намагалися перевезти якнайбільше людей та забезпечити їх усім потрібним, зокрема тимчасовим прихистком та предметами першої потреби", - розповів Риженков. 

Третьою ініціативою, за його словами, стала підтримка Сил оборони України в стримуванні російського наступу: для цього компанія залучила важку техніку для будівництва оборонних споруд, а також забезпечувала українських бійців броньованою сталлю, куленепробивними жилетами та іншими критично необхідними речами. 

Відео дня

"Потім ми почали переглядати логістику, порушену через блокування чорноморських портів. Нам потрібно було перемістити все до західного кордону та тісно співпрацювати не лише з "Укрзалізницею", а й з польськими, румунськими та угорськими перевізниками, які виявилися не зовсім підготовленими до такого зростання обсягів вантажоперевезень", - наголосив Риженков. 

Що ж стосується внутрішнього управління, то, за його словами, компанія зробила основним принципом делегування повноважень: керівництво делегувало якомога більше повноважень тим людям, які перебували безпосередньо на місцях. Цей підхід забезпечив швидке прийняття рішень та посилив рівень відповідальності. 

Нагадаємо, Метінвест Ахметова за перше півріччя 2023 року перерахував до бюджетів усіх рівнів в Україні понад 6,3 млрд грн податків і зборів. У порівнянні з першим кварталом року, сума виплат зросла майже на 51%.

Також за 600 днів війни компанія спрямувала на допомогу Україні вже 4,2 мільярди гривень. Вона залишається одним з найбільших приватних донорів ЗСУ: виготовляє для воїнів бронежилети, мобільні укриття, броньовані щити для авто та ловці "Ланцетів" із власної сталі, а також закупила та поставила на фронт майже 2 тисячі дронів різних видів – від FPV до "Валькірій".