В Україні запровадили обов'язковий аудит безпеки доріг / фото facebook/poltsad

Верховна Рада ухвалила закон, яким запроваджується обов'язковий аудит безпеки автодоріг міжнародного та національного значення, що збільшить вартість проектування доріг від 5 до 13%.

Читайте також24 тисячі кілометрів за п'ять років: Кабмін озвучив плани ремонту автодоріг

За ухвалення в другому читанні й в цілому законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з управління безпекою автомобільних доріг» (№1061) проголосували 316 народних депутатів при необхідному мінімумі в 226 голосів.

Відео дня

Як зазначив голова підкомітету Комітету з питань транспорту та інфраструктури Олександр Скічко, при розробці законопроекту за основу було взято положення директиви Європейського Союзу «Про управління безпекою дорожньої інфраструктури».

«Ухвалення законопроекту зробить обов'язковим аудит безпеки автомобільних доріг і міжнародного, і національного значення. На всіх інших аудит буде добровільним», - сказав він.

Згідно з пояснювальною запискою, йдеться про незалежну, детальну, системну, технічну оцінку інженерних рішень щодо складових автомобільних доріг із метою визначення їх впливу на забезпечення безпеки дорожнього руху, яка здійснюється на всіх етапах від планування до введення в експлуатацію та під час експлуатації.

Зазначається, що замовниками аудиту безпеки автомобільних доріг є балансоутримувачі автомобільних доріг.

«Також замовниками аудиту безпеки автомобільних доріг можуть бути інші юридичні та/або фізичні особи, які мають намір замовити аудит безпеки автомобільних доріг за рахунок власних коштів або інших джерел, не заборонених законодавством», - йдеться в документі.

Згідно з документом, аудитор безпеки автомобільних доріг - це фізична особа, яка пройшла спеціальне навчання, отримала сертифікат на право проведення аудиту безпеки автомобільних доріг та включена до реєстру аудиторів безпеки автомобільних доріг.

За розрахунками авторів законопроекту, такий аудит додатково коштуватиме від 5 до 13% проектної вартості, що призведе до зростання загальної вартості будівництва та ремонту доріг.

Як повідомляв УНІАН, за даними «Укравтодору», на будівництво, реконструкцію та ремонт доріг державного значення в 2019 році буде спрямовано близько 20 млрд грн із загальної суми в 33,4 млрд грн на дороги державного значення, передбаченої в Дорожньому фонді.

Всього на ремонт і будівництво доріг місцевого та державного значення в бюджеті передбачено понад 50 млрд грн, що є рекордною сумою за всі роки незалежності нашої країни.

Довідка УНІАН. Загальна довжина українських доріг разом із вулично-дорожніми мережами становить близько 430 тис. км, із яких лише 50 тис. км доріг державного значення, за які несе відповідальність «Укравтодор». За 120 тис. км доріг місцевого значення, які з'єднують між собою села і села з районними центрами, з 1 січня 2018 року відповідають обласні держадміністрації.