Ілюстрація REUTERS

Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав переможцю конкурсу з передачі в концесію Херсонського морського торговельного порту українсько-швейцарській компанії "Рисоил-Херсон" дозвіл на отримання в концесію активів порту.

Читайте такожВ Україні чотири аеропорти, вісім вокзалів і кілька доріг віддадуть у концесію

Як повідомили в прес-службі АМКУ, важливою умовою концесійного договору стала необхідність отримання дозволу комітету на концентрацію.

Зокрема, з метою участі у концесійному конкурсі українська компанія "Петро Ойл енд Кемікалс" і швейцарська "Risoil S.A." створили компанію "Рісоил Херсон" та уклали договір об'єднання, при якому вони зобов'язуються співпрацювати та здійснювати реалізацію проекту з передачі в концесію Херсонського порту. Зокрема, компанія-переможець планує інвестувати в порт 215,74 мільйона гривень.

Наприкінці січня 2020 року в АМКУ надійшла заява "Рісоил-Херсон" на опосередковане одержання в концесію активів, що належать держпідприємству "Херсонський морський торговельний порт" і держпідприємству "Адміністрація морських портів України" (АМПУ), які разом забезпечують здійснення господарської діяльності з надання стивідорних послуг у Херсонському морському порту.

Також повідомляється, що "Рісоил-Херсон" вже здійснює діяльність з перевалки вантажів в українських морських торговельних портах "Чорноморськ" і "Південний".

"Сукупна частка учасників концентрації на ринку послуг з транспортного оброблення вантажів у морських портах в сегменті виконання стивідорних робіт становить близько 2%. Враховуючи, що концесія не призводить до монополізації чи суттєвого обмеження конкуренції на товарних ринках України, АМКУ надав дозвіл на заявлену концентрацію", - сказано в повідомленні.

У прес-службі Міністерства інфраструктури з посиланням на главу відомства Владислава Криклія підкреслили, що це рішення АМКУ свідчить про готовність української держави до появи стратегічних інвесторів, і Україна готова пропонувати і реалізовувати перспективні концесійні проекти в галузі транспортної інфраструктури.

Як повідомляв УНІАН, 31 січня компанія "Рісоил-Херсон", яка перемогла в конкурсі на концесію порту "Херсон", повідомила про плани протягом перших п'яти років концесії порту збільшити його вантажообіг вдвічі, а також здійснити технічне переозброєння порту та інвестувати не менше 215 мільйонів гривень.

На початку лютого Шостий апеляційний адміністративний суд Києва за позовом "Спеціальної компанії "Морський порт Херсон" зупинив дію наказу Міністерства інфраструктури України про затвердження результатів конкурсу з передачі в концесію Херсонського морського торговельного порту переможцю, міністерство оскаржило це рішення через суд домігся його скасування.

27 лютого Антимонопольний комітет України надав дозвіл на одержання в концесію активів спеціалізованого морського порту в Миколаївській області "Ольвія" переможцю конкурсу з передачі в концесію активів порту компанії QTerminals з Катару, яка зобов'язується інвестувати протягом п'яти років у розвиток порту 3,4 мільярда гривень.