
Європейська Leonardo виконала перший політ демонстратора конвертоплана нового покоління Next Generation Civil Tiltrotor – Technology Demonstrator (NGCTR-TD). Про це компанія повідомила у мережі X.
Політ відбувся 19 грудня 2025 на підприємстві Cascina Costa на півночі Італії. Це були короткі випробування апарата у режимі висіння, призначені для перевірки його стійкості та загальної працездатності систем перед переходом до більш тривалих випробувань.
У Leonardo наголосили, що перший політ – це лише початок поетапної льотно-випробувальної кампанії, під час якої діапазон режимів польоту поступово розширюватиметься.
Під час наступних вильотів інженери будуть зосереджені на перевірці окремих підсистем, а потім на більш складних профілях польоту, включаючи переходи між "вертолітним" та "літаковим" режимами.
Сам апарат розробили в рамках фінансованої ЄС ініціативи Clean Sky 2, яка направлена на зміцнення промислової аерокосмічної бази Європи. На думку фахівців, перший політ NGCTR-TD – це важливий крок вперед у питанні європейського технологічного суверенітету.
Передбачається, що випробувані на демонстраторі технології будуть використані в майбутніх поколіннях високошвидкісних цивільних конвертопланів великої дальності.
NGCTR-TD орієнтований на досягнення крейсерської швидкості близько 520 км/год та на дальність польоту близько 1850 км. Ці показники значно перевершують можливості традиційних гелікоптерів і наближають апарат до можливостей регіональних турбогвинтових літаків.
Конвертоплани – інші новини
Нагадаємо, нещодавно перший китайський шеститонний конвертоплан Lanying R6000 виконав дебютний політ у міському окрузі Деян, що у провінції Сичуань.
Передбачається, що апарат зможе прийняти на борт від шести до 12 осіб для здійснення міжрегіональних перельотів.
Свій власний конвертоплан нового покоління Bell V-280 Valor активно випробовують і американці. Ще у 2019 році УНІАН писав, що під час чергового етапу випробувань він зміг розігнатися до 555 км/год.