Уламки літака Boeing на місці авіакатастрофи в Ірані / REUTERS

Одна з версій про те, що технічні несправності українського літака "Боїнг 737-800" (рейс PS752) стали причиною авіакатастрофи, є малоймовірною і суперечить оприлюдненим фактам

Про це УНІАН повідомив доктор технічних наук, професор Володимир Кабанячий, який є фахівцем з підготовки розслідувачів авіаційних подій та інцидентів і працює на кафедрі авіа- та ракетобудування Інституту аерокосмічних технологій КПІ ім. Ігоря Сікорського.

"На оприлюднених відеозаписах видно, що на висоті біля 3000 метрів на борту літака виникла пожежа, причини якої досі невідомі. Незрозуміло, чому одразу після виникнення пожежі на борту літака і впритул до його падіння на землю відсутні будь-які перемовини екіпажу з диспетчерською службою аеропорту Тегерана? Що сталося з екіпажем після виникнення нештатної ситуації?", - зауважив він.

Відео дня

Читайте такожУкраїнські експерти оглянули уламки "Боїнга" МАУ: пожежа на борту почалася не з двигунів

На думку експерта, навіть загоряння одного двигуна не могло призвести до виходу з ладу низки систем, в тому числі, електричної, системи радіозв’язку тощо. До того ж, всі сучасні літаки обладнано ефективною системою пожежогасіння. Також є незалежна від людського фактора система передачі інформації про стан літака диспетчерам на землі.

Професор також наголосив на тому, що "Боїнг 737-800" - один із найнадійніших у своєму класі.

"Маючи багаторічний досвід підготовки інженерів для компанії Boeing, можу запевнити, що "Боїнг 737-800" є одним із найбільш надійних у своєму класі. Борт, що зазнав катастрофи, був практично новим, у червні 2016 року він здійснив свій перший політ. До того ж, літак пройшов технічну перевірку 6 січня 2020 року", - пояснив Кабанячий.

Також він відкидає думку про помилку екіпажу, адже за даними керівництва компанії "Міжнародні авіалінії України", саме він був одним із найбільш досвідчених.

"Відсутність комунікацій з диспетчерською службою аеропорту одразу після виникнення нештатної ситуації на борту більше вказує на миттєву втрату дієздатності екіпажу, викликану поки що невідомими причинами", - зауважив експерт.

За словами Кабанячого, є низка факторів, що могли стати причинами падіння літака, тому необхідно дочекатися остаточних висновків фахової міжнародної комісії.

Читайте такожВибух зсередини або зовні міг стати причиною катастрофи літака МАУ в Ірані - експерт

Як повідомляв УНІАН, 8 січня в Ірані розбився літак МАУ, 167 пасажирів і 9 членів екіпажу загинули.

Літак, що виконував рейс PS752 за маршрутом Тегеран - Київ, вилетів з аеропорту о 6.10 за місцевим часом і зник з радарів через кілька хвилин після вильоту.

На борту Boeing 737 перебували 11 громадян України, в тому числі 9 членів екіпажу, а також 82 громадянина Ірану, 63 громадянина Канади, 10 громадян Швеції, четверо громадян Афганістану, троє громадян Німеччини і троє громадян Великої Британії.

За словами секретар Ради національної безпеки та оборони Олексія Данілова, фахівці перевіряють версію про ураження "Боїнга" ракетою зенітного ракетного комплексу "Тор" російського виробництва. Серед інших основних версій катастрофи літака МАУ в Ірані називав руйнування і вибух двигуна з технічних причин.