Експерт Романенко проаналізував версії авіакатастрофи в Броварах / фото УНІАН, В'ячеслав Ратинський

Авіаційний експерт Валерій Романенко проаналізував версії трагедії з падінням гелікоптера в Броварах 18 січня, внаслідок якої загинули 14 людей, серед яких вище керівництво МВС України. Він зазначив, що вертоліт Super Puma є просто ідеальним у порівнянні з російським вертольотом Мі-8 чи Мі-18.

В ефірі телеканалу FREEДОМ Романенко наголосив, що якщо брати всю історію гелікоптерів Super Puma – як військового, так і цивільного варіантів – то кількість його катастроф становить 2-3.

"До того ж якщо машина небезпечна, у неї одна й та сама катастрофа, причина кількох авіаційних інцидентів, як правило, одна й та сама. Тут усі причини різні. Тому я б не сказав, що це небезпечні вертольоти. Хоча, звичайно, для наших ДСНС і Національної гвардії хотілося б машину дещо іншого призначення, більш, так би мовити, воєнізовану", – додав він.

Відео дня

Експерт також зауважив, що гелікоптери не літають нижче 150 метрів. Крім того, екіпаж борту завжди готується до польоту, використовуючи льотну карту, і чітко може за нею прослідкувати, чи є якісь перешкоди на маршруті, аби заздалегідь обійти їх за висотою.

"А те, що гелікоптери притискаються до землі через те, щоб не бути ураженими зенітними ракетами, то це актуально тільки в прифронтовій зоні. На такій висоті, ось як він летів, це треба кілометрів 40, припустимо, якщо висота 200 метрів, це треба 40 км від кордону летіти для того, щоб ворожий радар його помітив", – сказав Романенко.

Крім того, авіаційний експерт розповів, як у гелікоптері працює режим авторотації.

"Літак, якщо в нього вимикаються з якоїсь причини обидва двигуни, далі може продовжувати політ плануванням, тобто як планер, за інерцією в нього зберігається якась підйомна сила, і він може досить плавно приземлитися без особливих ушкоджень. У вертольота такий режим називається авторотація. Тобто на верхній частині гелікоптера є повітряний гвинт, коли гелікоптер падає, гвинт просто його розкрутить і послужить своєрідним парашутом, який дасть змогу гелікоптеру акуратно, без особливих ушкоджень і без поранення тих, хто перебуває на борту, досить плавно приземлитися. Такі тренування проводяться навіть для молодих пілотів, щоб вони розуміли, як це працює. Але для цього потрібна висота 400-500 метрів мінімально", – пояснив він.

Романенко також прокоментував версію із поганою видимістю. Він вважає, що туман міг спричинити катастрофу тільки в разі зіткнення з якимось об’єктом.

"Туман – це значить призвело до зіткнення з чимось, у тумані не помітили, інакше туман вертольоту не перешкода, він летить крізь туман, летить крізь хмари, які проблеми? У цьому випадку туман міг стати причиною, якщо вертоліт летів занадто низько, але достатньо об’єктивної інформації поки що про це немає. На вертольоті є радіовисотомір. Я думаю, що на такій, скажімо прямо, дуже складній у плані обладнання машині є так само система попередження про зіткнення із землею. Крім того, перед вильотом льотчики отримали зведення погоди і вони виміряли можливості вертольота. Перш ніж випустити його в політ, льотчики б визначилися, що мінімум погоди відповідає тому, чи можна летіти. Є якийсь мінімум погоди для кожного типу льотного апарату", – продовжив експерт.

Водночас Романенко наголосив, що чекає рішень від комісії, для того, щоб зробити свій висновок щодо причини катастрофи.

"Нам Національна поліція повідомила, що якісь висновки будуть зроблені протягом двох днів. Тоді я буду просто обмірковувати ці висновки, тому що якась буде об’єктивна інформація. Комісія скаже, що ось ми вислухали свідків, подивилися технічний стан основних систем вертольота. Тобто чи працювали двигуни в нього, це можна визначити, чи були якісь… Припустімо, якщо у гелікоптера немає хвостового гвинта разом із гелікоптером, а він десь валяється за кілометр. То тут зрозуміла причина. Я виключаю військовий вплив. Тобто це не ракета зенітна, і це не зенітний ракетний комплекс. Я фактично дуже не вірю, що це міг бути вибух на борту. Залишаються або технічні причини, або помилка екіпажу. Найімовірніше, одна з цих двох причин", – підсумував Романенко.

Авіакатастрофа в Броварах

18 січня 2023 року на територію дитячого садочка в Броварах Київської області впав вертоліт. Після цього там спалахнула сильна пожежа. 

На борту перебували представники МВС України та екіпаж ДСНС. В авіакатастрофі загинули міністр внутрішніх справ Денис Монастирський, перший заступник міністра Євгеній Єнін та держсекретар Юрій Лубкович.

Загалом в результаті трагедії загинули 14 людей, серед яких 1 дитина. У Броварах оголосили триденну жалобу. 

Вас також можуть зацікавити новини: