NASA

Стаття дослідників опублікована в журналі PNAS, повідомляє N+1.

Марсіанська наукова лабораторія NASA досліджувала зразки осадових порід з кратера Гейл, які були взяті на 1060 сол (так називається марсіанський день) після приземлення Curiosity.

Аналіз даних показав, що в зразках міститься значна кількість тридиміту - мінералу з групи кремнеземів.

Знахідка здивувала дослідників, оскільки тридиміт в основному асоціюється з процесами вулканізму з утворенням кремнієвої лави. Вчені не припускали, що такий вулканізм грав важливу роль або взагалі проходив на Марсі.

Читайте такожNASA показало знімок каменів на Марсі, які випаровуються

Раніше було відомо лише про існування базальтових вулканів на планеті - такі вулкани викидають рідку лаву, яка наполовину складається з оксидів алюмінію, заліза, магнію та інших металів (другу половину складає діоксид кремнію).

На Землі подібний вулканізм пов'язаний з рухом тектонічних плит, однак на Марсі не було виявлено доказів їх існування.

Відзначається, що тридиміт не є однозначним доказом того, що на Марсі зустрічався вулканізм, аналогічний земному. Планета могла мати свої унікальні геологічні процеси.

Вчені створили альтернативні моделі явищ, які могли б призвести до утворення тридиміта без участі вулканів, однак, на їхню думку, всі вони менш ймовірні, ніж вулканізм.

Як повідомляв УНІАН, вчені місії Mars Express розгадали таємницю шлейфу над Марсом. У 2012 році шлейф утворився за десять годин, простягався над територією площею 500 тисяч квадратних кілометрів і пропав через десять діб. Структура розташовувалася набагато вище області, в якій з вуглекислого газу і води могли б сформуватися хмари.