На Марсі теплий клімат був приблизно три мільярди років тому / фото NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona

Геофізики з Канади і США пояснили наявність у давнину водойм на поверхні Марса. Дослідження опубліковане в журналі Nature Geoscience.

Для наявності водойм рідкої води на поверхні планети необхідна тепла і щільна газова оболонка. Дані умови, як показали автори, забезпечуються викидами з літосфери в гідросферу метану.

Фахівці підрахували, що періоди потепління, пов'язані з надходженням парникового газу, тривали приблизно мільйон років. Однією з причин вивільнення метану з літосфери в атмосферу вчені називають варіації кута нахилу осі власного обертання Марса відносно площини його навколосонячної орбіті.