Вчені проаналізували 6600-річні поховання громади Ослонкі в Польщі \ Челсі Бадд з Університету Умео

Вчені проаналізували кістки ранніх фермерів Європи, які жили 6600 років тому, і виявили, що розрив у рівні добробуту міг існувати набагато раніше, ніж припускали фахівці.

Читайте такожМутований ген неандертальця сприяє посиленому відчуттю болю - вчені

Челсі Бадд з Університету Умео в Швеції і її колеги проаналізували 6600-річні поховання громади Ослонкі в Польщі, щоб спробувати визначити, чи існувала нерівність в залежності від придбаного багатства в цих стародавніх суспільствах, передає ТСН з посиланням на New Scientist.

Команда спочатку виявила, що чверть населення була похована з дорогими мідними намистинками, підвісками і пов'язками на голову. Але це не обов'язково означає, що ці люди були багатими за життя.

Тому Бадд і її колеги проаналізували ізотопи вуглецю і азоту в кістках з могил, які можуть дати уявлення про якість раціону протягом життя.

Команда досліджувала кістки 30 осіб, якы жили протягом 200 років, оглянули 29 дорослих у віці від 18 до 45 років і одну дитину. Близько 80% знайдених в цьому районі кісток належали худобі, група проаналізувала і їх.

У кістках тих, хто похований з міддю, був виразний баланс співвідношень ізотопів вуглецю. Дослідники виявили, що цей незвичайний баланс був також виявлений в кістках великої рогатої худоби, виявлених в цьому районі, що дозволяє припустити, що люди, поховані з міддю, їли м'ясо цих тварин.

Команда Бадда міркує, що розглянута худоба могла пастися на яскраво освітлених відкритих пасовищах, оскыльки рослини, що ростуть на таких пасовищах, повинні бути аналогічно збагачені ізотопами вуглецю. Така ізотопна рівновага не спостерігається у рослин, що ростуть на менш продуктивних затінених деревами пасовищах.

Це говорить про те, що люди, поховані з міддю, мали доступ до земель і худоби, чого не було в інших. Бадд вважає, що це може бути пов'язано з різними рівнями власності на землю і багатства.