У підручнику виявили приховану рекламу / фото УНІАН

На сторінках підручника з української мови та читання знайшли рекламу мінеральної води "Моршинська" й кав'ярні "Львівська майстерня шоколаду".

Видавець і автори запевняють, що хотіли показати дітям реальні приклади, а самі компанії кажуть, що "діти молодшого шкільного віку" не їхня цільова аудиторія й просять від Міносвіти спростування, пише Obozrevatel.

Читайте також"Київ засновано ще в 19 столітті": у шкільному підручнику матері Хорошковського знайшли ганебну помилку (фото)

Відео дня

На приклади в книжці звернув увагу батько 3-класника з Ужгорода Євген Лобанов. В підручнику його сина "Українська мова та читання" (автори Катерина Пономарьова і Любов Гайова) опублікували ілюстрацію етикетки мінеральної води "Моршинська". Зазначено, де видобувають воду, термін придатності, денна норма – 1,5 літра води. Усе, як на справжній етикетці води.

Фото завдання у підручнику / Фото Євген Лобанов

До неї є завдання в якому діти мають відповісти як називається вода, де її добувають, яка денна норма води для людини тощо.

Завдання про мінеральну воду і питання до неї / Фото  Видавництво "Оріон"

На іншій сторінці видання знайшли ілюстрацію бренду "Львівська майстерня шоколаду". Заклад називають справжнім раєм для любителів солодощів. Мовляв, цукерки тут виготовляють власноруч і вони дуже смачні. Цю ілюстрацію діти теж мають опрацювати.

Правду кажучи, я сама здивувалася, коли все це побачила. Чому саме ці бренди обрані? Багато інших є назв. Укладачі підручника або хитрують, або абсолютно не розуміють, що таке шкільний підручник. Невже не можна було знайти інші цікаві матеріали? – прокоментувала мати 3-класника Катерина Вовк із Закарпаття.

Завдання до "Майстерні шоколаду" / Фото Видавництво "Оріон"

У видавництві "Оріон", що опублікувало підручник, кажуть, що навчання дітей має проходити в реальних умовах із життєвими прикладами.

Читайте такожРозпалює ненависть: правозахисники забили на сполох через підручник з історії Криму

Навчання дітей має відбуватися в умовах реальних ситуацій. Ось це етикетка реальної води, яку вони можуть побачити в магазині. Вони повинні її прочитати, відповісти на питання, який термін використання, – розказала головна редакторка видавництва Ірина Красуцька.

За її словами, підручник побудований у вигляді екскурсії наших героїв по всій Україні, від Львівської області до Криму, сходу України, і діти всюди знаходять щось цікаве, чим можна пишатися.

Читанка для 3-класників / Фото Євгена Лобанова

І це реальні ситуації, де вони можуть проявити свої знання української мови. Не просто вправу написати, а читати етикетки, меню, користуватися українською мовою. Хтось підозрює, що тут є реклама, хтось – що немає. Ми ж не закриваємо дітям очі, коли вони йдуть вулицею. Зараз у навчання вводяться медіатексти, і етикетка – це один із прикладів", – упевнена Красуцька.

Одна з авторів підручника Любов Гайова розповіла, що марки не мають ніякого відношення до книг, а хотіли навчити дітей правильно зчитувати відомості з різних джерел.

Ілюстрації для книги підбирали автори. Орієнтувалися на відомі марки. Ці компанії не мали ніякого стосунку до нас. Вони, напевно, не знають про існування цих підручників. Щоб це не виглядало рекламою, там є завдання для учнів написати, якою водою вони вдома користуються. Ми намагалися нічого не рекламувати, але в програмі є вимоги вчити зачитувати інформацію з різних джерел, – заявила Гайова.

Перевіряв і допускав до видання підручник Інститут модернізації змісту освіти при Міністерстві освіти України. На запит про приховану рекламу відповіді ще немає.

Компанія "IDS Боржомі Україна", що випускає "Моршинську" і кав'ярня "Львівська майстерня шоколаду" кажуть, що дізналися про згадування у підручнику на початку навчального року.

Ми не розглядаємо дітей молодшого шкільного віку як аудиторію для реклами, тому таке розміщення відбулося без сприяння з нашого боку. З огляду на те, що етикетку використовують для освіти, без мети одержання прибутку, компанія не може заборонити МОН використовувати інтелектуальну власність компанії. Зараз ми готуємо звернення до МОН, щоб отримати офіційне спростування про рекламу "Моршинська" на замовлення нашої компанії, – повідомили OBOZREVATEL в "IDS Боржомі Україна".

У "Львівській майстерні шоколаду" заявила, що про ситуацію дізналися від знайомих кілька днів тому.

Співзасновник громадської організації "Батьки SOS" Олена Бондаренко каже, що така ситуація могла скластися через брак коштів на ілюстраторів для підручників, а також відсутності культури оплати їх праці. Найчастіше беруть картинки з інтернету, часто поганої якості й з порушенням авторських прав.

Це не вперше, коли в підручниках школярів виявляють "знахідки":