Ілюстрація REUTERS

Низка подій, що включають значне охолодження відносин з Росією, курс на Європу, отримання безвізу до країн Шенгенської зони та ЄС, лібералізація авіасполучення значно змінили географію найпопулярніших регулярних авіамаршрутів з Києва.

avianews.com проаналізував розкладу аеропортів, авіакомпаній та системи бронювання, щоб з'ясувати, які зараз напрямки мають найбільшу частоту виконання з української столиці.

1. Київ-Варшава: 51 рейс на тиждень

Відео дня
Ілюстрація REUTERS

Польська столиця є авіамаршрутом з найбільшою частотою польотів з аеропортів Києва. До Варшави рейси виконують дві мережеві авіакомпанії і два лоукости, пов'язуючи між собою аеропорти Бориспіль і Жуляни з аеропортами Шопена і Модлін.

Найбільшу частоту має LOT (27 рейсів на тиждень), далі йде МАУ (14 рейсів на тиждень). Лоукости Wizz Air і Ryanair виконують по сім і три рейси на тиждень відповідно.

2. Київ-Мінськ: 49 рейсів в тиждень

Між Києвом і Мінськом літають лише дві авіакомпанії МАУ (14 рейсів на тиждень) і «Белавіа» (35 рейсів на тиждень), що не заважає цьому напряму займати другий рядок рейтингу з результатом 49 рейсів на тиждень, лише трохи поступаючись Варшаві.

Така значна частота польотів «Белавіа» пояснюється унікальною нішею, яку зайняв білоруський авіаперевізник. У той час як з осені 2015 року між Україною і Росією припинене пряме авіасполучення, «Белавіа», завдяки географічному розташуванню свого хаба в Мінську, може забезпечити найкоротший час у дорозі для перельотів між Києвом і найбільшими містами Росії — Москвою та Санкт-Петербургом.

Втім, навіть такі вражаючі цифри все ще далекі від частоти польотів прямих рейсів між Києвом і Москвою. У 2013 році між столицями України і Росією тільки в один день виконувалося близько 20 рейсів в обидві сторони.

3. Київ-Тель-Авів: 41 рейс на тиждень

Тель-Авів з року в рік залишається одним із найбільш популярних маршрутів з Києва, що не в останню чергу пов'язано з тісними родинними зв'язками між країнами. Також шлях до релігійних центрів, розташованих в Ізраїлі, та курортів країни лежить через найбільший аеропорт, розташований у Тель-Авіві.

Польоти між Києвом і Тель-Авівом виконують дві авіакомпанії МАУ (27 рейсів на тиждень) і El Al (14 рейсів на тиждень). Серед українських авіакомпаній право на польоти з Києва до Тель-Авів має також YanAir, але зараз авіаперевізник не літає за цим маршрутом. Допуск інших українських авіакомпаній обмежений існуючою квотою на польоти.

4. Київ-Відень: 39 рейсів на тиждень

Ілюстрація REUTERS

Ще пару років тому за авіаквитки Київ-Відень в обидві сторони потрібно було віддати кілька сотень євро. Зараз же ситуація кардинально змінилася, і в часи акцій ціна на переліт в одну сторону може починатися від 10 євро. Завдяки цьому столиця Австрії увійшла в список напрямків з Києва, на яких конкуренція обвалила ціни на квитки.

Така кардинальна зміна цінової політики на цьому напрямку відбулася після допуску двох лоукостів: Wizz Air і дочки Ryanair — Laudamotion. Тоді як перший літає між Києвом і Віднем сім разів на тиждень, другий здійснює п'ять рейсів на тиждень. Мережеві авіакомпанії представлені на маршруті МАУ (14 рейсів на тиждень) і Austrian Airlines (13 рейсів в тиждень).

5. Київ-Рига: 39 рейсів на тиждень

З початком літньої навігації польотів airBaltic, що має основний хаб в Ризі, збільшила свою присутність на маршруті Київ-Рига з 19 до 24 рейсів на тиждень, а також задіяла на лінії місткіші літаки Boeing 737 замість невеликих регіональних авіалайнерів Bombardier Q400. Також на лінії представлені МАУ (13 рейсів в тиждень) і лоукост Wizz Air (2 рейси на тиждень).

6. Київ-Франкфурт: 38 рейсів на тиждень

Иллютрация REUTERS

У 2018 році Україна і Німеччина значно розширили квоту на лініях Київ-Франкфурт, Київ-Мюнхен і Київ-Берлін з 28 до 52 рейсів сумарно за трьома маршрутами на тиждень для кожної зі сторін.

Це дозволило Lufthansa, чий ключовий пересадочний вузол розташований у Франкфурті, збільшити частоту польотів до Києва на шість рейсів на тиждень до 20 рейсів в тиждень.

Також лібералізація авіасполучення призвела до виходу на лінію Київ-Франкфурт лоукоста Wizz Air (виконує 5 рейсів на тиждень), через що Lufthansa знизила ціну квитків на даному маршруті до рівня 90 євро. МАУ представлена на даному напрямку 13 рейсами в тиждень.

7. Київ-Стамбул: 38 рейсів в тиждень

Довгий час квота на польоти між Києвом і Стамбулом дозволяла авіакомпаніям обох сторін виконувати не більше 16 рейсів на тиждень. У 2018 році квота була розширена до 24 рейсів в тиждень.

В даний час на лінії літають лише дві авіакомпанії МАУ (14 рейсів на тиждень) і Turkish Airlines (24 рейси на тиждень). Тоді як турецька сторона повністю використала нову квоту, в Україні майже половина квоти не використовується. Вона розподілена між МАУ і «Розою Вітрів», яка не здійснює регулярні рейси Київ-Стамбул.

8. Київ-Париж

Ілюстрація REUTERS

Лінія Київ-Париж довгі роки мала обмеження на допуск нових авіаперевізників. Ситуація змінилася в 2019 році, коли на маршрут спочатку допустили французьку Aigle Azur, а потім і український лоукост SkyUp.

Польоти між Києвом і Парижем тепер виконують чотири авіакомпанії МАУ і Air France (по 14 рейсів на тиждень), Aigle Azur і SkyUp (по три рейси на тиждень). Тоді як перші дві літають з Борисполя в аеропорт Шарля-де-Голля, Aigle Azur базується в аеропорту Орлі. SkyUp ж у вересні має намір перенести обслуговування паризьких рейсів з аеропорту Шарля-де-Голля в аеропорт для бюджетних авіакомпаній Бове.

9. Київ-Лондон

Ілюстрація REUTERS

З представлених у списку маршрут Київ-Лондон є найбільш протяжним. Зараз на ньому представлені відразу чотири авіакомпанії, які обслуговуються у всіх чотирьох аеропортах британської столиці. МАУ літає між Борисполем і Гатвіком 14 разів в тиждень, British Airways між Борисполем і Хітроу шість разів на тиждень, Wizz Air між Жулянами і Лутоном три рази в тиждень, тоді як Ryanair між Борисполем і Станстедом п'ять разів на тиждень.

Присутність на маршруті двох найбільших лоукостів Європи призвела до цінових війн. В результаті British Airways вирішила завершити боротьбу і після 3 жовтня 2019 року припинить польоти з аеропорту Хітроу до Києва, закривши свій єдиний український маршрут.

У даній статті зазначена частота польотів, яка планується до виконання у вересні 2019 року, виходячи з офіційних даних у розкладі авіаперевізників і їх системах бронювання.