false

Армія РФ спеціально для вторгнення в Україну притягла одразу декілька бронепотягів які навіть стали "героями" пропагандистських сюжетів. У них ці раритети, від яких відчутно тягне чапаєвщиною, традиційно назвали аналоговнетним рішенням, яке "озброєне надсучасною військовою технікою, зокрема зенітною установкою", тобто ЗУ-23-2 створеною у 50-х роках..

Призначення бронепотягів  

Загалом ідея бронепотяга йде у XIX сторіччя, коли під час Цивільної війни у США 1861-1865 років сили Півночі забронювали один вагон, який використали, як рухому вогневу точку. А перше масове використання цієї військової техніки можливо віднести до англо-бурської війни 1899−1902 років британці використовували бронепотяги для протидії бурським партизанам.

Вже під час Першої світової війни, коли артилерія стала панівним засобом ураження на полі бою, цілком логічною стала ідея створення артилерійських потягів. Озброєні далекобійними гарматами на броньованих платформах, фактично, вони стали першими "самохідними" артилерійськими установками. А їх розквіт прийшовся на громадянську війна на теренах колишньої Російської імперії, де залізниця була ледь не єдиним засобом пересування військ. Тому бронепотяг був одночасно артилерійською одиницею, засобом перевезення бійців, агітаційним пунктом та штабом.

false

Під час Другої світової війни досвід 20-річної давнини з артилерійським бронепотягами, в умовах німецького бліцкригу, виявився безпорадним, тому абсолютна більшість з них Червона армія втратила у 1941 році з 53 - 42 одиниці. Але їх створення не припинилось і озброєнні зенітками бронепотяги стали рухом засобом протиповітряної оборони. Своєю чергою німці також використовували таку військову техніку, але з метою захисту від партизанів.

Після Другої світової про бронепотяги доволі швидко забули, але у 70-х, на фоні напруженості з Китаєм, через брак автомобільних доріг повернулись до ідеї бронепотягів громадянської війни, створивши декілька заводських зразків БП-1, які були виготовлені у Харкові на "Заводі ім. Малишева".  

Але саме досвід гітлерівців РФ використала під час двох воєн у Чечні, зібрав імпровізовані бронепотяги для захисту залізничних комунікацій. Обидва рази збирали їх з того, що було під рукою, частково використали броневагони, які залишились на ходу з 70-х років, до яких додали звичайні. Їх забронювали шпалами, мішками з піском, у звичайних вантажних вагонах прорізали бійниці, а на платформи ставили бронетехніку. На початку 2010-х років їх хотіли ліквідувати, але теперішній голова міноборони РФ Сергей Шойгу у 2015 році скасував це рішення.

Бронепоїзди РФ в Україні

Армія РФ розглядає залізницю, як вкрай важливі логістичні артерії, які здатні перевозити значну кількість боєприпасів, військової техніки та особового складу. Цим завданням навіть опікується окремий рід військ - залізничні війська РФ. Тому поява бронепотягів армії РФ в Україні цілком очікуваний крок, як і їх призначення - протидія українському руху опору, який дії на тимчасово захопленій ворогом території.  

Загалом відомо про існування декількох російських бронепотягів. З огляду на доступні фото та відео, частиною з них є тими самими "чеченськими" ерзацами, а інші - кустарні новоділи.    

Щодо їх побудови, то вони використовують дизельні маневрові тепловози, деякі з яких "обшили бронею", перед ними встановлюється одна-дві платформи з озброєнням. У випадку закладання міни під рейки з контактним підривачем саме вони мають взяти на себе основний удар. Також можливо встановлення на бронепотяг спеціальних засобів придушення зв’язку для блокування підриву фугасів з радіопідривом.

Вас також можуть зацікавити: