Експерти розкрили, чому GLSDB страждає від РЕБ, а авіабомби SDB – ні

Американці визнали, що через активне застосування росіянами РЕБ ефективність GLSDB виявилась не такою, як гадали. Однак схоже на те, що з авіабомбою SDB (на базі якої і побудували GLSDB) таких труднощів не існує взагалі. Про це пише Defense Express. 

Ground Launched Small Diameter Bomb (GLSDB) запускають з землі: фактично це гібрид старого реактивного двигуна та бомби GBU-39. Тобто в обох випадках використовують одну і ту ж саму бомбу SDB. Чому ж ефективність систем різниться? 

Експерти пояснюють це різною тактикою застосування. GLSDB має дальність 150 км і її можна використовувати проти стаціонарних об'єктів, розташованих на віддалені біль ніж 100 км від лінії фронту. Мова йде про штаби, вузли зв'язку, склади ГСМ, тощо. 

Відео дня

Такі об'єкти прикривають повноцінні потужні комплекси РЕБ, наприклад, "Тирада-2", які можуть значною мірою нівелювати ефективність GLSDB. 

А що ж авіаційна GBU-39? Формально вона має дальність 100+ км (тобто не набагато менше, ніж GLSDB), однак для її досягненні літак-носій повинен знаходитись на великий висоті, а за умов наявності у росіян тих же С-400 це вкрай небезпечно. 

Тому єдиним варіантом використання SDB з літака залишається низьковисотний політ та скидання з кабрування. У цьому випадку дальність GBU-39 може знизитись до 20-30 км. 

Таким чином, навряд чи авіаційна SDB на довго стикається з потужними засобами радіоелектронної боротьби, а її інерціальна система на такій відстані ще не встигає накопичити значну похибку.

GBU-39 на озброєнні України – що відомо 

Раніше стало відомо, що ЗСУ почали активно застосовувати американські бомби GBU-39. Так, на одному з фото можна бачити їх під Су-27 Повітряних сил. 

На інших фотографіях помітили одразу п'ять Small Diameter Bomb, підвішених під значно менший МіГ-29. Не виключено, що під SDB адаптують і інші українські літаки. 

Вас також можуть зацікавити новини: