Глобальний карантин сильно позначився на дикій природі / Ілюстрація REUTERS

Пандемія коронавірусу справила величезний вплив не тільки на людство, але і на всю природу в цілому. Науковці вбачають у нинішній ситуації перспективи нових досліджень і корисних відкриттів.

Читайте також"Біологічна бомба": науковці знайшли ідеальні умови для нових коронавірусів на ринках В єтнаму

Як повідомляє Naked Science, через карантинні обмеження на дорогах по всьому світу стало менше автомобілів, літаки літають рідше, а кораблі не залишають портів. Це позначилося на житті диких тварин. На вулицях Сантьяго нещодавно можна було побачити пум, в Сан-Франциско з'явилися койоти, а у валлійських містах не так давно помітили гірських козлів.

Деякі стали називати це явище «Великою паузою», але вчені запропонували більш наукове визначення – «антропауза». У статті для журналу Nature Ecology & Evolution дослідники визначають цим терміном «значне глобальне зниження сучасної людської діяльності, особливо подорожей». Автори впевнені, що це явище необхідно всебічно вивчати.

«Пріоритет людського суспільства має полягати в тому, щоб впоратися з всеосяжною трагедією і труднощами, викликаними Covid-19... Але ми не можемо дозволити собі втратити можливість виміряти — вперше в глобальному масштабі, — наскільки сучасна людська мобільність впливає на дику природу», - йдеться в статті.

При цьому, «антропауза» не завжди має очевидний або очікуваний вплив на природу. В той час, як одні види отримали можливість відпочити від людини, інші опинилися під великою загрозою. Наприклад, рідкісні види все частіше піддаються браконьєрству.

Антропауза також дозволяє зрозуміти, наскільки маршрути переміщень і міграцій залежать від присутності людей та створених ними структур. Сьогоднішні обставини ідеально підходять для вчених, які проводять польові дослідження.

Земля сьогодні знаходиться на порозі шостого масового вимирання в історії її біосфери, і нинішня ситуація дозволить вченим оцінити, наскільки сильним може бути внесок людства в цей процес, а також розробити заходи зі збереження біорізноманіття.

Передбачається, що невеликі зміни в способі життя людини і транспортних мережах потенційно можуть принести великі вигоди як для природи, так і для людини.

Раніше повідомлялося, що члени палати лордів парламенту Великої Британії домагаються легалізації генетичного редагування сільськогосподарських культур в Англії.