Танкер "Делфі" затонув під Одесою наприкінці 2019 року / фото УНІАН

Після підняття на кіль 26 серпня 2020 року затонулого біля Одеси танкеру «Делфі» (Delfi) Державна екологічна інспекція не зафіксувала забруднення води в акваторії Чорного моря.

Читайте такожВ Одесі аварійний танкер "Делфі" планують відбуксирувати до кінця тижня

Про це розповів голова Держекоінспекції Андрій Мальований, повідомляє прес-служба відомства.

Відео дня

За його словами, Держекоінспекція протягом місяця регулярно здійснювала відбір проб поблизу затонулого судна в Одесі в районі міського пляжу «Дельфін». При цьому в період з 22 по 30 серпня 2020 року забруднення чи перевищення гранично допустимих концентрацій нафтопродуктів виявлено не було.

«Підняття танкеру «Делфі» не спричинило забруднення Чорного моря. 26 серпня затонуле біля Одеси судно нарешті поставили на рівний кіль. Це сталося майже через рік після аварії і після численних фактів забруднення моря нафтопродуктами з танкеру. Наступний крок – його транспортування з акваторії біля пляжу «Дельфін», – написав Мальований.

Наразі екологи продовжують слідкувати за акваторією моря поблизу затонулого судна, а також проводити аналізи проб води.

«Державні інспектори з охорони навколишнього природного середовища Одеської області продовжують щоденно моніторити акваторію в районі затонулого танкеру та брати проби води на аналіз. Якщо стан води буде змінюватись – повідомлятиму. Сподіваюсь також на успішне транспортування танкеру з місця його аварії. Крім того, це дасть можливість ДЕІ провести повні розрахунки збитків, які судно завдало довкіллю», – зазначив Мальований.

Аварія танкера Delfi: що сталося

  • У листопаді 2019 року в Чорному морі біля Одеси в районі пляжу "Дельфін" зазнав аварії танкер Delfi з трьома українцями на борту. Відносно капітана було відкрито кримінальне провадження.
  • В результаті аварії було забруднене узбережжя, витоки нафтопродуктів почастішали з настанням літа. Судновласник пообіцяв прибрати танкер з пляжу ще до 31 березня, потім терміни переносилися. Останні спроби в кінці липня завершилися невдачею.
  • 23 липня АМПУ оголосила тендер на роботи з евакуації танкера, кінцевий термін подачі пропозицій - 28 серпня, вартість - майже 24 млн 682 тис.грн.
  • 26 липня комісія з ТЕБ і НС Одеської облдержадміністрації визнала ситуацію з "Делфі" надзвичайною. Судновласнику відмовили у продовженні робіт. Чиновники кілька разів заявляли, що не виключають розрізання судна на місці аварії. Екологи та громадські діячі стверджують, що це може обернутися для Одеси катастрофою.
  • 10 серпня був підписаний тристоронній договір між АМПУ, компаніями "Краншип" і "Бруклін-Київ", і розпочато ряд підготовчих робіт. Роботи з судопідіймання виконує "Краншип", а "Бруклін-Київ" - фінансує угоду.
  • 26 серпня "Делфі" поставили на рівний Кіль.