В Україні з 1 вересня дозволено збільшувати відстань між новими станціями метро до 3 км.

Читайте такожУ нових українських станціях метро з'являться туалети для пасажирів

Як повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook, відповідна норма міститься у змінах державної будівельної норми (ДБН) "Метрополітени. Основні положення".

Відео дня

"Міста-мільйонники в Україні, такі як Київ, Харків, Дніпро, сьогодні дуже стрімко розвиваються. Тому в цих містах треба оптимізувати транспортний рух, зокрема, гармонійно і системно розвивати рух громадського транспорту. Зараз ми затвердили оновлені будівельні норми щодо метрополітенів. І одна з норм була переглянута, це стосується відстані між станціями метро. Ми дозволили її збільшувати до 3 км", - написав заступник міністра.

Він зазначив, що це дозволить більш ефективно проектувати розташування нових станцій - щоб вони розміщувалися на перехресті інших транспортних потоків, зокрема транспортно-пересадкових вузлів, де це буде найбільш оптимально.

Парцхаладзе зазначив, що це в жодному разі не означає, що тепер всі нові станції метро будуть розташовуватися тільки в 3 км, тому що це є максимальною величиною, а мінімальна відстань між станціями зберігається на рівні 900 м.

"Сьогодні в Києві, наприклад, є станції, відстань між якими становить близько кілометра, навіть менше. Наприклад, "Палац Спорту" та" Золоті Ворота", "Контрактова площа" і "Поштова площ ". Ми зберегли цю норму, і на такій відстані нові станції теж можна буде робити. Однак якщо, наприклад, далі ніж 1-2 км буде розташований важливий транспортний вузол або буде необхідність мінімізувати транспортні потоки за рахунок будівництва нової станції метро, то, звичайно, доцільніше і ефективніше робити це на більшій відстані. І ми це дозволяємо ", - пояснив він.

Парцхаладзе відзначив, що лінії метрополітену, зокрема, окремі станції, мають проектуватися тільки на основі діючих генеральних планів та детальних планів території, обов'язково враховуючи генеральні комплексні транспортні схеми міста, існуючу мережу метрополітену та інженерно-транспортну інфраструктуру.

«Напрямок ліній метро, місця розташування станцій і пересадкових вузлів між ними визначаються на стадії розробки техніко-економічного обгрунтування (ТЕО) і враховують перспективну пропускну спроможність ліній метро», - зазначив він.

Також заступник міністра повідомив, що якщо відстань становить понад 2 км, то необхідно передбачати аварійний вихід на поверхню.

«У разі неможливості організації аварійного виходу назовні необхідно передбачати евакуаційні виходи, розташовані в середній третині між цими станціями. Відстань між станціями вважається від платформи до платформи, - написав він.

Довідка УНІАН. Державні будівельні норми (ДБН) - обов'язкові до виконання нормативні акти, які використовуються при проектуванні нових і реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їхнього призначення.