Імпорт брудного скрапленого газу з Росії "вбиває" автомобілі / фото УНІАН

До Верховної Ради подано законопроєкт "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на пальне".

Читайте такожВітчизняні нафтопереробники вимагають під Радою встановити єдиний акциз на паливо

Про це повідомляє ТСН.ua.

Відео дня

Ціла низка народних депутатів хоче урівняти акцизні податки на пальне, завдяки чому бензин в Україні має подешевшати в середньому на 2,5 гривні, а вартість газу, який переважно імпортується з Росії, може здорожчати на 2 гривні.

"Нині в Україні газ – найдешевший вид палива. Вартість, у порівнянні з бензином, нижча майже удвічі й залежить від акцизів. Що вищий акциз, то дорожче паливо. У Європейському Союзі ставки акцизів приблизно однакові. Так було і в Україні до 2010 року. Тоді газовий бізнес під себе підім’яла так звана родина Януковича. Були введені спеціальні низькі акцизи на скраплений газ, щоб він заробляв більше. Після  втечі Януковича з України ринок газу окупували росіяни й наближені до них структури. Наразі дві третини спожитого в Україні автогазу – російські", - йдеться у повідомленні.

Популярність скрапленого газу в Україні

Зазначається, що цього року кількість спожитого автомобільного газу перевищила споживання бензину. За словами експертів, в енергетичній галузі така ініціатива на часі, оскільки внаслідок збалансування акцизного податку на пальне суттєво, до 5 мільярдів гривень на рік, збільшиться надходження до бюджету, а головне – Україна стане енергетично незалежною від Росії. Ба більше, експерти говорять і про важливість екологічної складової, яку цей документ у разі ухвалення вирішує, оскільки імпортований російський газ не призначений для автомобілів і може бути небезпечним для машин.

Небезпека російського скрапленого газу для авто

За словами енергетичного експерта, співголови ГО "Фонд енергетичних стратегій" Дмитра Марунича, російський газ на українських АЗС не призначений для спалювання у двигунах, бо його краще використовувати у котлах і плитках.

"Місяць тому Міністерство енергетики ухвалило новий технічний регламент. Газ, який виробляє Російська Федерація, не відповідає високій якості для спалювання у двигунах. Цей газ може мати негативні наслідки для двигунів і паливної системи автомобілів", - пояснює експерт.

Варто також зазначити, що двигун, який працює на паливі, що містить велику кількість сірки, отримує підвищений знос деталей, викликаний в результаті корозії. Підвищений вміст сірки в паливі зменшує термін служби моторного мастила, каталізатора і фільтр сажі, оскільки збільшуються відкладення і нагар.

Що цьому передувало

  • Від 1 січня 2018 року в Україні набула чинності вимога Технічного регламенту до автомобільних бензинів і дизельного палива, яка забороняє виробництво бензинів і дизпалива стандарту Євро-4, оскільки він допускає вміст сірки в бензинах і дизпалива не більш ніж 50 ppm.
  • Стандарт Євро-5 регламентує максимально допустимий вміст сірки – 10 ppm. Державна компанія "Укргазвидобування" перейшла на виробництво палива стандарту Євро-5 ще у другій половині 2016 року, а Кременчуцький НПЗ – на початку 2017 року.